تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۱۰۲۰
کد خبر: ۲۶۰۸۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

منافع پروژه «آهن و فولاد ایساتیس توس» برای سهامداران

می متالز - مدیرعامل «تجلی» معتقد است دو طرح «آهن و فولاد ایساتیس توس» منافع خوبی برای سهامداران به همراه دارد.

به گزارش می‌متالز، «مرتضی علی اکبری» مدیرعامل شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» در گفتگو با می‌متالز درباره شرکت «آهن و فولاد ایستاتیس توس» گفت: این پروژه یک طرح ۴ میلیون تنی است که غیر از چادرملو که سهامدار ۸۵ درصدی آن است تنها شرکت سهام دار دیگر، شرکت تجلی (با ۱۵ درصد سهام) است.

وی ادامه داد: این موضوع را با توجه به آنکه پروژه در زنجیره فولاد چادرملو است را به فال نیک می‌گیریم، زیرا تامین مواد اولیه از طریق چادرملو انجام می‌شود. بدون شک یکی از پروژه‌های خوبی است که سودآوری مناسب دارد.

علی اکبری بیان کرد: البته این پروژه نیازمند سرمایه گذاری است که خوشبختانه مدیرعامل انتخابی از سوی چادرملو برای این پروژه، فردی متخصص و با تجربه است. فکر می‌کنم پس از راه اندازی این پروژه که فاز اول آن سه سال دیگر است، منافع خوبی برای سهامداران خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت «تجلی» درباره پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها گفت: یکی از طرح‌ها در خراسان رضوی و دیگری در استان یزد است که هر کدام ظرفیت ۲ میلیون تنی دارند. این دو طرح در مرحله تهیه اسناد مناقصه هستند و زمین آن‌ها مشخص شده اند و شرکت ایجاد شده است. ما برای سهم ۱۵ درصدی خود ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت کرده ایم.

وی همچنین درباره منیزیت نیز افزود: در تنها معدن منیزیت که مشارکت کرده ایم در منطقه ماکو است، اما برای دریافت معدن دیگر نیز در تلاش هستیم. با این دو معدن می‌توانیم یک کارخانه احداث کنیم و با توجه به بهره وری این صنعت برای سرمایه گذاران این صنعت منافع خوبی خواهد داشت.

در مورد شرکت «آهن و فولاد ایساتیس توس» بخوانیم:

شرکت آهن و فولاد ایساتیس توس

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با مشارکت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، عملیات ساخت و بهره برداری کارخانه تولید ورق گرم رول شده فولادی به ظرفیت ۴ میلیون تن را بر عهده گرفته است.

جهت اجرای پروژه فوق ۲ کارخانه به ظرفیت هرکدام ۲ میلیون تن در فریمان خراسان و اردکان یزد احداث خواهد گردید. ماده اولیه اصلی تولید ورق گرم فولادی، آهن اسفنجی می‌باشد که تامین آن برای طرح مزبور از منطقه سیرجان پیش بینی گردیده است.

محصول نهایی طرح ورق نورد گرم فولادی با عرض ۱.۰۰۰ تا ۱.۸۰۰ میلیمتر و ضخامت ۰.۸ تا ۲۰ میلیمتر می‌باشد.

محل اجرای پروژه:

- استان خراسان رضوی، شهرستان فریمان

- استان یزد، شهرستان اردکان

سهامداران شرکت آهن و فولاد ایساتیس توس

- شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات: ۱۵ درصد سهام

- شرکت معدنی و صنعتی چادرملو: ۸۵ دردص سهام

عناوین برگزیده