تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۶۱۱۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از واحد فرآوری کنسانتره سنگ آهن معدن تنگ زاغ

‌می‌متالز - دکتر احمدمرادی نماینده مجلس شورای اسلامی بندرعباس، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و هیات همراه صبح امروز از ظرفیت‌ها و خط تولید واحد فرآوری کنسانتره سنگ معدن تنگ زاغ در شهرستان حاجی آباد بازدید بعمل آوردند.

به گزارش می‌متالز، خلیل قاسمی در حاشیه بازدید افزود: معدن تنگ زاغ یکی از مهمترین معادن استان بشمار می‌رود که این معدن وواحد فرآوری آن با میزان سرمایه گذاری ۵۰۰۰ میلیارد تومان و میزان اشتغال ۳۵۰ نفر در استان فعالیت میکند.

وی به میزان استخراج سالانه این معدن اشاره نمود و اظهار داشت: معدن تنگ زاغ سالیانه ۸۰۰ هزار تن استخراج دارد که ذخیره قطعی این معدن بیش از ۶۰ میلیون تن می‌باشد.

در ادامه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس سازمان صمت استان از چهار بخش، واحد خردایش، واحد نرمایش، واحد فرآوری و واحد آبگیری تولید کنسانتره آهن با ظرفیت سالیانه ۱۱۳ هزار تن فعالیت می‌کند بازدید بعمل آوردند.

دکتر مرادی ضمن بازدید از خط تولید معدن تنگ زاغ و همچنین بخش‌های تولید کنسانتره سنگ آهن، از اقدامات این معدن در بحث اشتغالزایی و همچنین مسئولیت‌های اجتماعی تقدیر و تشکر نمود.

وی در پایان بررسی مسایل و مشکلات معدن تنگ زاغ را جز اولویت خواند و افزود از هیچ کوششی در حل مسائل و مشکلات دریغ نمی‌کنند.

شایان ذکر است: پس از مطرح نمودن مسائل و مشکلات معدن تنگ زاغ توسط سرمایه گذار مقرر گردید جلسه‌ای برای تسهیل و رفع موانع مطرح شده با مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط در استان با حضور آن نماینده برگزار گردد.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده