تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۶۱۳۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تحویل نخستین محموله سیمان رایگان به سیل زدگان بیرم لارستان

‌می‌متالز - نخستین محموله سیمان رایگان اهدایی از سوی بنیاد مستضعفان که همواره از دغدغه‌های مردم شهر سیل زده بیرم لارستان بود؛ امروز یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ تحویل سیل زدگان شد.

به گزارش می‌متالز، مدیر ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر بیرم لارستان فارس گفت: تامین سیمان یکی از دغدغه‌های جدی سیل زدگان برای شتاب بخشی در اجرای ساخت و بازسازی واحد‌های مسکونی بود که با اهدای نخستین محموله از سوی بنیاد مستضعفان، سیل زدگان این شهر هم امیدوار به اتمام و اجرای خانه‌های مسکونی خود خواهند شد.

کرامت ابراهیمی امروز یکشنبه اظهار داشت: با توجه به نیاز شهروندان قرار است که به هر واحد مسکونی ۱۶۰ پاکت سیمان رایگان اهدا شود.

وی یادآور شد: هر تریلی حامل ۴۸۰ پاکت سیمان است که از کارخانه سیمان نهاوند استان همدان بارگیری و با کرایه ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

ابراهیمی با توجه به فرآیند ساخت واحد‌های مسکونی نیز گفت: هم اینک ۴۱۵ واحد مسکونی اعم از شهری روستایی برای سیل زدگان در حال ساخت و بازسازی است.

مدیر ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر بیرم افزود: از این مجموع ۲۰۸ مورد شهری و ۲۰۷ واحد هم روستایی است.

وی یادآور شد: همچنین تاکنون ۴۱۵ فقره وام احداثی سیل زدگان به بانک‌ها معرفی شده است و بالای ۵۰ واحد تا مرحله سقف و حدود ۱۰۰ واحد هم تا مرحله دیوار چینی پیش رفته است.

بارش‌های سیل آسای اخیر در روز‌های ۱۲ و ۱۳ دیماه ۱۴۰۰ به یک هزار و ۳۸۳ واحد مسکونی شهری و روستایی در جنوب این استان خسارت زد که ۸۳۶ واحد مسکونی از این تعداد تخریبی و نیازمند بازسازی هستند و ۵۴۷ مورد تعمیری است.

سیل همچنین رقمی افزون بر۵۱۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها اعم از پل و ابنیه‌ها و دیوار‌های حایل و زیرسازی و آسفالت روستا‌ها در جنوب فارس خسارت وارد کرده است.

۲۸۰ میلیارد ریال از این میزان خسارت در شهرستان لارستان و ۲۳۰ میلیارد ریال نیز مربوط به شهرستان لامرد است.

سیل روز‌های ۱۲ و ۱۳ دیماه سال گذشته افزون بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف امور زیربنایی از جمله در حوزه راه و کشاورزی در شهر‌های جنوبی فارس خسارت زد و موجب کشته شدن پنج نفر در این مناطق شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده