تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۶۱۶۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مانع بزرگی برای قاچاق معکوس محسوب می‌شود

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه حذف ارز ترجیحی مانع بزرگی برای قاچاق معکوس محسوب می‌شود، گفت: اینکه با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالا وارد می‌شد و سپس با قیمت بالاتر به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شد، اجحاف در حق مردم ایران بود.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی از سال ۹۷ تاکنون سبب رانت و فساد‌های زیادی شده و قابل چشم پوشی و کتمان نیست؛ دولت سیزدهم سیاست شجاعانه اصلاح این رویه را اتخاذ کرد و باید همگی از این سیاست حمایت کنیم.

وی افزود: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جلوی بسیاری از رانت‌ها و زیاده خواهی‌ها گرفته شد و قرار شد درآمد حاصل از آن در قالب کالابرگ الکترونیکی یا یارانه به مردم پرداخت شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ مانع بزرگی برای قاچاق معکوس محسوب می‌شود؛ اینکه با این ارز کالا وارد می‌شد و سپس با قیمت بالاتر به جای اینکه به دست مردم برسد به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شد اجحاف در حق مردم بوده و باید این روند متوقف شود.

موسوی گفت: متاسفانه در ابتدای اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی و عادلانه سازی یارانه‌ها برخی‌ها سو استفاده کرده و اقدام به گران فروشی کردند که باید با ابزار‌های نظارتی و بازرسی با آن‌ها برخورد قاطعی صورت بگیرد تا درس عبرتی برای دیگران شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: سیاست اصلاح ارز ترجیحی در حقیقت یک جراحی اقتصادی بزرگ محسوب می‌شود که آثار و برکات زیادی برای کشور دارد و قطعا بزودی شرایط اقتصادی تغییر ملموسی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده