تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۶۱۸۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واکنش سازمان امور مالیاتی به یک مطالبه رسانه‌ای: ضرایب مالیاتی را منتشر می‌کنیم

‌می‌متالز - با توجه به اعتراضات مطرح شده از سوی مشمولان تبصره ماده ۱۰۰ سازمان امور مالیاتی و مطالبه رسانه‌ای انتشار ضرایب مالیاتی، تصمیم‌گرفته شد تا این ضرایب که مربوط به نسبت سودآوری فعالیت‌ها است برای اطلاع عموم منتشر شود.

به گزارش می‌متالز، سازمان مالیاتی اعلام کرد با توجه به مسائلی که پیرامون مشمولان ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم پیش آمده بود، و افزایش شدید مالیات‌های پیش‌بینی شده برای اصناف، مطالبه‌ای برای انتشار ضرایب مالیاتی اصناف مختلف شکل گرفته بود که در فضای رسانه‌ای نیز به آن توجه شد.

در ادامه این روند و با توجه به جلسه مشترکی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی، مدیران ارشد سازمان، نمایندگان اتاق اصناف ایران، اتاق اصناف تهران و هیات‌امنای بازار تهران، برگزار شد تصمیماتی نیز در خصوص نحوه اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل (صنفی) گرفته شده است:

  1. با توجه به بالا بودن نسبت سودآوری فعالیت برخی از صاحبان مشاغل امور صنفی ازجمله مشاغل آسیب‌دیده از کرونا و لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه و پوشاک تعدیل لازم در نسبت مذکور به عمل آید.
  2. برای پرونده‌های مشارکت مدنی با توجه به نصاب تبصره ماده ۱۰۰ برای هریک از شرکا به‌طور جداگانه نصاب مذکور در فعالیت شغلی منظور گردد.
  3. نسبت سودآوری فعالیت که در اجرای مقررات آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۱۹ قانون مالیات‌های مستقیم تعیین‌شده است، برای اطلاع عموم در دسترس قرار گیرد.

مؤدیانی که با توجه به میزان فروش، بالاتر از نصاب مذکور در تبصره ماده ۱۰۰ برای عملکرد سال ۱۴۰۰ (مبلغ ۴۸/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال) قرار می‌گیرند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده