تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۶۱۹۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:

باید ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به خزانه استان مرکزی واریز شود

‌می‌متالز - حجت الاسلام سلیمی گفت: واریز ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به خزانه استان مرکزی نص قانون بودجه است.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در باره مشکلات این دو شهرستان از جمله بحث درآمد‌های معدنی مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

باید ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به خزانه معین استان مرکزی واریز شود و این تبصره ۷ و نص قانون بودجه است، اما هنوز گزارشی از این موضوع نداریم که چه مقدار دولت واریز کرده است.

ما در شهرستان امیدواریم چند اتفاق قابل اعتنایی در دوره جدید رقم بخورد اولین نکته این است که با توجه به ظرفیتی که قانون در اختیار بخش اجرا گذاشته است در بحث ۱۵ درصد معادن که ۳ ماه اول می‌گذرد باید گزارش بدهند.

توقع ما این است در این مدت این قانون پیگیری شود که چه مقدار واریز شده است و مدیر محترم برنامه و بودجه استان در این رابطه گزارشی را به مجمع نمایندگان بدهند و انشاالله ارائه کنند.

بحث دیگر بحث یک درصد قانون برای آسیب‌های زیست محیطی فعالیت‌های معادن است که آن هم قانون شده و در تبصره ماده ۷ و ظرفیت عظیم تبصره ۱۸ قانون در اختیار استانداران محترم گذاشته شده است که منابع بسیار خوبی برای طرح‌های نیمه تمام دیده شده است.

نکته‌ای که وجود دارد این است که در دولت قبل برای بعضی از شهرستان‌ها طرح نیمه تمام به اندازه کافی دیده نشد و دولت به دلیل رویکرد سیاسی که داشته است در این حوزه تبعیض قائل شده است.

دولت آقای رئیسی می‌فرمایند طرح‌های نیمه تمام، این کار خوبی است، ولی کافی نمی‌باشد و باید جا‌هایی که طرح به هیچ وجه تعریف نشده است در نظر گرفته شود و عدالت اقتضا می‌کند در این موارد یک نگاه جدیدی را داشته باشیم.

مشکلات دیگری هم مانند زمین چمن، استخر، جاده آبگرم و فرسایش روکش آسفالت نیم ور دلیجان و سایت گردشگری محلات که از فرماندار جدید توقع داریم به صورت ویژه و ضربتی اقدام نماید که چرا رسیدگی نشده و باید پاسخگو باشند.

فرهنگسرای شهرستان محلات دو بخش دارد یک بخش ملی که وزارتخانه می‌گوید در این بخش کار خود را انجام داده و بخش استانی همچنان باقی مانده است که از آقای استاندار تقاضا داریم به این قسمت بصورت ویژه رسیدگی کند و امیدواریم در سفری که وزیر ارشاد به زودی به منطقه خواهند آمد ایشان نیز کمک کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده