تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۶۲۱۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

تقسیم ناعادلانه سهیمه برق در بین واحد‌های تولید فولاد

‌می‌متالز - محدودیت‌های برق و اعمال عوارض صادراتی دو عامل اساسی در ممنوعیت صادرات شمش از ابتدای امسال به دیگر کشور‌ها بود و البته صادرات میلگرد فولاد خراسان نیز با مشکل عدیده‌ای مواجه شد.

به گزارش می‌متالز، معاون فروش فولاد خراسان گفت: محدودیت‌های برق به صورت عادلانه بین تمام فولادسازان تقسیم نشده است، برخی از شرکت‌های فولادساز تا ۸۰ یا ۹۰ درصد دیماند برقشان را می‌توانند استفاده کنند و برخی از شرکت‌ها مثل فولاد خراسان فقط تا ۱۵ درصد دیماندشان را استفاده می‌کنند که ظلمی آشکار است و موجب کاهش تولید و عقب ماندگی زیاد این واحد‌ها از رقبای خود خواهد شد.

حسین بختیاری در رابطه با قطعی برق واحد‌های فولادی کشور گفت:با وضع عوارض صادراتی بر محصولات فولادی از اواخر فروردین و اردیبهشت، صادرات محصولات فولادی فولاد خراسان بخصوص صادرات شمش و میلگرد به صفر رسید و صادرات برخی محصولات صرفا جهت رفع تعهداتی بود که پایان سال گذشته این تعهدات ایجاد شده بود و بعد ازعید این تعهدات باید ارسال می‌شد و بابت همین تعهدات ما مجبوربه پرداخت ۸ درصد عوارض صادراتی به دولت بودیم.

وی ادامه داد: محدودیت‌های برق و اعمال عوارض صادراتی دو عامل اساسی در ممنوعیت صادرات شمش از ابتدای امسال به دیگر کشور‌ها بود و البته صادرات میلگرد فولاد خراسان نیز با مشکل عدیده‌ای مواجه شد.

بختیاری گفت: فولاد خراسان در زمستان نیز به شکل دیگری مجبور به استفاده سهمیه‌ای از انرژی بود و محدودیت‌های گاز فولاد خراسان از تمام فولادسازان کشور بیشتر بود، وزارت صمت آن زمان علت را محدودیت‌های متعدد و زیاد خط لوله شمالشرق ذکر کرد، ولی در حال حاضر چنین شرایطی بر استفاده از شبکه برق وجود ندارد و شبکه برق سراسری هست و همه فولادسازان به این شبکه متصلند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده