تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۰۰
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۶۲۲۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق مطرح کرد:

پیش بینی کسب بازدهی معقول بورس در اثر افزایش دو عامل

‌می‌متالز - نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق، پیش بینی کرد بورس به دلیل افزایش قیمت و تورم، نسبت به سایر بازار‌ها بازدهی مطلوبی برای سهامداران خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، عباس آرگون با اشاره به نوسان‌های اخیر در معاملات بورس و عوامل اثرگذار به ایرنا گفت: نوسان جزو مسایل بازار است و به عنوان مساله‌ای طبیعی تلقی می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها، بازار به دلیل افزایش قیمت و تورم بین‌المللی نمی‌تواند افت چندان محسوسی را تجربه کند.

وی افزود: تورم جهانی ناشی از جنگ اوکراین و روسیه و گرانی نفت در چند وقت اخیر نمی‌تواند بی‌تاثیر در روند فعلی بازار سرمایه ایران باشد؛ بنابراین بعید به نظر می‌رسد بورس افت شدیدی را تجربه کند. قیمت سهام شرکت‌ها هم در موقعیت مناسب سرمایه‌گذاری قرار گرفته و ارزنده است. در چنین شرایطی باید نگاه‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری بلندمدت و تحلیلی باشد و سهامداران کمتر تحت تاثیر هیجان قرار گیرند.

آرگون ادامه داد: بهتر است آرامش در معاملات حفظ شود تا شاهد روز‌های منطقی در این بازار بود. طبق برآوردها، بازار سرمایه می‌تواند در سال جاری برخلاف سال گذشته بازدهی مطلوبی برای سهامداران به همراه داشته باشد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده