تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۶۲۵۴۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
روایت دبیر حزب موتلفه اسلامی استان از سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی:

از حل مشکلات معدن مس ورزقان تا وعده برای فعالسازی مترو تبریز

‌می‌متالز - سفر رئیس جمهور با توجه به مسائلی مانند مشکلات اقتصادی، مشکلات واحد‌های صنعتی و معادن مس آذربایجان و... برای استان ضروری بود.

به گزارش می‌متالز، دکتر رحیم جهانی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان آذربایجان شرقی در خصوص سفر اخیر رئیس دولت سیزدهم  گفت: در ادامه سفر‌های استانی رئیس جمهور، آقای رئیسی به همراه هیئت دولت به استان ما سفر کردند. این سفر با توجه به مسائلی مانند مشکلات اقتصادی، مشکلات واحد‌های صنعتی و معادن مس آذربایجان و... برای استان ضروری بود.

تشکیل میز خدمت


وی افزود: معاونین رئیس جمهور از یکی دو روز قبل از سفر ایشان، در رده‌های مختلف به استان سفر کردند و برای رسیدگی به مشکلات تقسیم شده و میز خدمت تشکیل دادند تا از نزدیک به مشکلات و مسائل مردم رسیدگی کنند و این امر برای مردم دستاورد مناسبی داشت و از نظر مردم رضایت نسبی ایجاد شد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در استان آذربایجان شرقی با اشاره به مصاحبه نخست رئیس جمهور در فرودگاه تبریز که این شهر را اولین شهر سرداران و شهدای محراب نامید، گفت: رئیس جمهور اشاره‌ای به صحبت‌های رهبر انقلاب مبنی بر اینکه آذربایجان سر ایران است داشتند و تاکید کردند که باید به این شعار رهبری معظم جامه عمل بپوشانیم و به صورت عملی به آن بپردازیم و دچار شعارزدگی نشویم. بلافاصله به مجتمع مس آذربایجان رفت و بازدیدی از آن داشتند. این مجتمع یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین معادن و مناطق ورزقان است.

جهانی ادامه داد: بازدید حضوری رئیس جمهور از این مجتمع سبب پرداختن به مشکلات کارگران و معوقات آن‌ها شد و در رابطه با طرح استقلال مس آذربایجان طرحی مطرح شد. در معدن مس، کنستانتره‌هایی که تولید می‌شد برای تجزیه به کرمان منتقل می‌شد، اما مقرر شد با هدف اشتغالزایی و رفاه منطقه ورزقان طرح استقلال معادن آذربایجان با دستور رئیس جمهور عملیاتی شود که به نوبه خود بعد از سال‌ها مورد توجه و انجام قرار گرفت و این دستاورد سفر آقای رئیسی به آذربایجان است.

حمایت از جوانان نخبه و پرورش جوانان


وی بازدید از شهرستان‌های گوناگون را برنامه دیگر آیت الله رئیسی در سفر استانی به آذربایجان غربی برشمرد و گفت: در دیدار با اقشار و نخبگان در تبریز رئیس جمهور بر مبنای بیانیه گام دوم رهبر انقلاب که تأکید بر حمایت از جوانان نخبه و پرورش جوانان دارد، مطالبی بیان کرد. امیدواریم رئیس جمهور بتواند در زمینه حمایت از نخبگان و جوانان گام مؤثری بردارند.

جهانی خاطرنشان کرد: رسیدگی به پروژه‌های عمرانی ناتمام در استان و تخصیص مبالغی برای اتمام این پروژه‌ها از دیگر دستاورد‌های سفر رئیس دولت سیزدهم به تبریز بود. یکی از این پروژه‌ها که سال‌های متمادی مردم منتظر آن بودند پروژه نیمه تمام مترو تبریز است که موضوع نارضایتی مردم شده و در این سفر قول داده شد که اعتبار ویژه‌ای برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شد.

مهمترین تصمیمات رئیس دولت


دبیر استان آذربایجان شرقی تخصیص اعتبار برای تسهیل راه‌های مواصلاتی راه آهن بستان آباد به تبریز و تهران برای کاهش مسافت و زمان سفر، اعطای اعتبار ویژه به شهرک صنعتی شهید رجایی و رسیدگی به مشکلات کارخانه‌ها و فعال سازی واحد‌های تولیدی را از مهمترین تصمیمات رئیس دولت در سفر به این استان دانست.

وی در پایان یادآور شد: تشکیل جلسه با فعالین اقتصادی استان و طرح مشکلات اقتصادی به همراه وعده‌های برای حل این مشکلات از دیگر نقاط مثبت سفر آیت الله رئیسی به تبریز بود.

منبع: هفته نامه شما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده