تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۲۶۲۸۶۷
سرویس خبر : انرژی

صنعت پتروشیمی ایران از دهه ۸۰ تحریم است/ تحریم‌های جدید ۳ شرکت پتروشیمی اثر خاصی ندارد

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص تبلیغاتی بودن تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری امریکا بر علیه سه شرکت پتروشیمی گفت: این تحریم‌ها شکلی است و تاثیر خاصی ندارد.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمد حسن ملیحی، کارشناس بازار سرمایه، در خصوص تحریم‌های جدید سه شرکت پتروشیمی فن آوران، خارگ و مارون توسط وزارت خزانه داری آمریکا گفت: شرکت‌های پتروشیمی ما از اوایل دهه هشتاد در خرید قطعات و تجهیزات، فروش محصولات و در جابه جایی‌ها و نقل و انتقالات مالی خود درگیر تحریم‌ها هستند، در بعضی دوره‌ها این مشکلات کمتر شده، ولی همواره وجود داشته و خصوصا در سال‌های اخیر با توجه به خروج آمریکا از برجام به شدت بر آن‌ها افزوده هم شده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر شرکت‌های ما حساب‌های خارجی ندارند و از طریق واسطه‌هایی به فروش محصولات خود می‌پردازند و این یعنی آن‌ها خود را با شرایط تحریمی وفق دادند و با شرایط تحریمی همسو شده اند. شرکت‌های پتروشیمی و غیرپتروشیمی ما در این سال‌ها راهکار‌های خنثی سازی و پوشش شرایط تحریمی را فرا گرفته اند؛ بنابراین می‌توان گفت این تحریم ها، «تحریم‌های شکلی» است و مشکل خاصی برای شرکت‌های ما ایجاد نخواهند کرد، همانطور که دیگر شرکت‌های پتروشیمی ما که در گذشته تحریم شده اند و سال‌ها از تحریم آن‌ها می‌گذرد، مشکل خاصی در فعالیت‌های خود ندارند و با قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده