تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۶۲۹۷۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نظام‌مندسازی فعالیت‌های معدنی در جلسه کارگروه تعامل استانی آذربایجان غربی

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت آذربایجان غربی در جلسه کارگروه تعامل استانی معادن گفت: هدف از برگزاری کارگروه تعامل تسهیل و نظام‌مند کردن فعالیت‌های معدنی در عرصه منابع طبیعی با تخریب کمتر است.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی با اشاره به تعامل خوب بین صمت و منابع طبیعی استان افزود: برگزاری چنین جلسات و کارگروه‌هایی در استان موجب تعامل بیشتر با ارگان‌های ذی‌ربط و تعادل در بهره‌برداری از معادن می‌شود و ضمت تسهیل امور از تخریب بی‌رویه منابع طبیعی نیز جلوگیری می‌کند.

وی تأکید کرد: تخریب در محدوده‌های معادن اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین در هنگام صدور پروانه برای معادن به بهره‌برداران تأکید می‌شود تا فعالیت‌های معدنی خود را با کمترین تخریب و آسیب به منابع طبیعی انجام دهند و پس از بهره‌برداری و اتمام ماده معدنی نسبت به بازسازی و احیای محدوده معدنی به بهترین شکل ممکن اقدام کنند.

سرپرست اداره کل صمت آذربایجان غربی تصریح کرد: ازآنجاکه ماهیت فعالیت معدنکاری به‌گونه‌ای است که منابع طبیعی را تحت تأثیر جدی قرار می‌دهد، هرگونه فعالیت معدنی باید با دریافت مجوز از اداره کل صمت استان انجام شود و تمامی مجوز‌های صادره از سوی اداره کل صمت با استعلام از دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه منابع طبیعی صورت می‌گیرد و صدور تمامی مجوز‌های معدنی پس از دریافت موافقت نهاد‌ها و ادارات ذی‌ربط انجام می‌شود.

سرتیپی اعلام کرد: کارشناسان امور معادن استان، فعالیت معادن را پس از دریافت مجوز و پروانه‌های معتبر برای انجام فعالیت‌های معدنی رصد و پایش می‌کنند و به‌این‌ترتیب از فعالیت‌های خارج از چارچوب قانون معادن جلوگیری شده و با خاطیان امر مطابق قانون معادن رفتار می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده