تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۳
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۶۳۰۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار در شورای اداری سرایان عنوان کرد:

چرخش مالی شرکت‌های بنتونیت در بانک‌های سرایان فراهم شود

‌می‌متالز - قناعت گفت: مسوولان باید زمینه چرخش مالی شرکت‌های بهره بردار معادن بنتونیت را در بانک‌های شهرستان سرایان فراهم کنند.

به گزارش می‌متالز، «جواد قناعت» ۲۶ خرداد در جریان سفر به سرزمین آب انبار‌های کهن و پایتخت بنتونیت کشور با اشاره به بازدید‌های این سفر، یکی از دغدغه‌های جدی مسوولان و شورا‌های اسلامی سرایان را بحث معادن و عدم برخورداری این شهرستان از منافع اجتماعی معادن موجود برشمرد و اظهار داشت: با وجود ۸۴ واحد دارای پروانه بهره برداری و ۶۲ واحد فعال در زمینه بنتونیت و نیز سنگ شجر یکی از منافع اجتماعی آن چرخش مالی واحد‌های بهره بردار معادن در شهرستان است که باید همراه افزایش واحد‌های فرآوری در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی در اولین سفر رسمی خود به شهرستان سرایان که با هدف بررسی مسایل و مشکلات و بازدید از پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان با حضور مدیران کل و نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی همراه بود، در جلسه شورای اداری این سرایان، این نشست‌ها را مروری بر مشکلات و موانع موجود و رفع آن را با همسویی و همراهی و انسجام بین مسوولان عنوان کرد.

وی ابتدا با اشاره به جهاد تبیین، از ایجاد جنگ روانی و القای اینکه امروز کشور به بن بست رسیده است به عنوان یکی از موضوعاتی که در خط اصلی دشمن قرار دارد یاد کرد و افزود: دشمن برای جا انداختن آن در دل مردم و جوانان از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با کوچک نمایی دستاورد‌های بزرگ نظام و تحریف حقایق، ناامید کردن مردم و برگشت کشور به دوران ارتجاع را در دستور کار قرار داده است.

قناعت با بیان اینکه امروز ملت ایران به راحتی در مقابل مسئولان و مقامات عالی استان و کشور حرفشان را می‌زنند، این را نشان از پویایی، نشاط و سرزندگی ملت ایران عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به بن بست نرسیده بلکه اتفاقاً این آمریکا و اتحادیه اروپا است که در مقابل عزم و اراده و پویایی ملت ایران به بن بست رسیده اند.

وی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران با پیشرفت‌های گسترده در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف با صلابت رو به جلو در حرکت است.

دکتر قناعت یکی از وظایف خطیر ما را در شرایط کنونی شکستن خط حملات و عمق استراتژیک دشمنان دانست و اضافه کرد: امروز در حقیقت القاء به بن بست رسیدن ملت ایران به حلقه نخ نمای دشمنان تبدیل شده است و همچنان شاهد رشد و ترقی و پیشرفت نظام اسلامی با تحقق کار‌های بزرگ خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به بازدید‌های سفر امروز در سرایان یکی از دغدغه‌های جدی مسئولین و شورا‌های اسلامی این سرایان را بحث معادن و عدم برخورداری این شهرستان از منفعت اجتماعی معادن موجود برشمرد و گفت: با وجود ۸۴ واحد دارای پروانه بهره برداری و ۶۲ واحد فعال در زمینه بنتونیت و نیز سنگ شجر، یکی از فعالیت‌هایی که در این شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد افزایش واحد‌های فرآوری است.

مقام عالی دولت در استان یادآورشد: مسوولین شهرستان باید زمینه چرخش مالی شرکت‌های بهره بردار معادن را در بانک‌های شهرستان فراهم کنند.

قناعت در ادامه بازدید از دانشکده کشاورزی سرایان را متذکر شد و با اشاره به مشکلات آن معاونت سیاسی استانداری را مأمور کرد تا با برگزاری جلسه با حضور دستگاه‌های مرتبط در جهت رفع مشکلات و موانع این دانشکده گام بردارند.

وی در ادامه از اختصاص اعتبار حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات اختصاص یافته به استان در سفر اول هیئت دولت به استان را در قالب متمم اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری با توجه به پیگیری‌های انجام شده خبرداد و گفت: اعتبار لازم برای تکمیل سالن آمفی تئاتر شهرستان از محل این اعتبارات و یا از محل اعتبارات سفر دوم تامین خواهد شد.

وی در خصوص تامین اعتبار یادمان‌های شهدای شهرستان و خانه‌های عالم و حوزه علمیه سرایان نیز قول حمایت داد و در خصوص واقعه سیل شهر سه هم قلعه هم از اختصاص اعتبارات خوبی در زمینه حمایت از آسیب دیدگان سیل در آینده نزدیک خبرداد.

استاندار همچنین مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار جهت احداث اورژانس روستای دوست آباد از محل اعتبارات استانی اختصاص داد.

حجت الاسلام «مجید نصیرایی» نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی حل مشکلات کشور را نیازمند تفکر و مدیریت جهادی عنوان کرد و تحولات گسترده در شهرستان را نشان از تفکر جهادی دانست.

وی با اشاره به اینکه امروز تکلیف همه ما این است که امید را در دل مردم ایجاد و در جهت افزایش آن تلاش کنیم، افزود: بزرگترین سرمایه نظام همراهی و مشارکت مردم است و تلاش برای ایجاد امید در مردم و گره گشایی از الزامات است.

نماینده مردم سرایان در مجلس شورای اسلامی به اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی در بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: این اعتبار برای پروژه‌های آبرسانی، راه روستایی، احیای قنوات و حوزه بهداشت و درمان دیده شده و مسوولان باید سهم شهرستان و استان را از این اعتبار پیگیری کند.

در جریان این سفر استاندار از پروژه‌ها و طرح‌های در دست اقدام شهرستان بازدید و دستورات لازم را صادر کرد.

همچنین یک طرح آبیاری زیرسطحی به نمایندگی از ۲۵ طرح کشاورزی شهرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در بخش سه قلعه به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری شبستان

عناوین برگزیده