تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۸
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۶۴۸۸۶

سئو کلاه سفید چیست؟ چه تکنیک‌هایی باید در این روش رعایت شود؟

‌می‌متالز - به عبارت ساده، سئو کلاه سفید ازترفند‌های گوناگونی استفاده می‌کند تا تضمین کند وب سایت شما درنتایج موتور جستجو‌ها بدون تقلب، عملکرد خوبی داشته باشد. این ترفند‌های شرور به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می‌شوند و شامل ترفند‌هایی مثل ارسال هرزنامه، پر کردن واژگان کلیدی و موارد دیگر می‌باشند.

به گزارش می‌متالز، به عبارت ساده، سئو کلاه سفید ازترفند‌های گوناگونی استفاده می‌کند تا تضمین کند وب سایت شما درنتایج موتور جستجو‌ها بدون تقلب، عملکرد خوبی داشته باشد. این ترفند‌های شرور به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می‌شوند و شامل ترفند‌هایی مثل ارسال هرزنامه، پر کردن واژگان کلیدی و موارد دیگر می‌باشند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه شود:

https://seokar.com

از جهتی دیگر، سئو کلاه سفید از تکنیک‌های طبیعی استفاده می‌کند و کیفیت را در یک سایت در خواست می‌کند تا از عملکرد خوب آن برای جستجو اطمینان حاصل کند. این یعنی که عوامل متعددی باید در نظر گرفته شوند و بهینه شوند، مثل:

محتوای مکتوب
ویدیو‌ها
اطلاعات متا
معماری سایت
عملکرد سایت

در روز‌های اولبهینه سازی موتور‌های جستجو و بازاریابی وابسته، بسیاری از صاحبان وب سایت‌ها اولین پرداخت‌های خود را از تاکتیک‌های پنهانی مانند پر کردن کلمات کلیدی، کپی نامرئی، و ارسال هرزنامه لینک‌ها دریافت کردند.


چه چیزی سئو کلاه سفید را مهم می‌کند؟

سئو کلاه سفید وجود دارد، چون بدون آن نتایج موتور‌های جستجو کلا به هم ریخته می‌شود. کاربران اینترنتی به طور مداوم خود را در سایت‌هایی می‌یابند که برای آن‌ها مفید نبوده، چون صاحبان وب سایت از روش‌های مشکوکی برای به دست آوردن موقعیت خود در صفحه جستجو استفاده می‌کنند.

این برای گوگل خوب نیست، به همین دلیل است که آن‌ها مدت هاست موتور خود را بهینه کرده اند تا وب سایت‌هایی با بهترین کیفیت، آن‌هایی باشند که در نهایت رتبه بندی می‌شوند.

جدیدا به دلیل موجی از تکنولوژی‌های جدید، استاندارد‌های جستجو و شفافیت، سئو کلاه سفید نسبت به استراتژی‌های سئو کلاه سیاه امید بخش‌تر شده است.

ما امروزهدرک می‌کنیم که موتور‌های جستجو در حال حاضر به دنبال چه چیزی هستند. ما می‌دانیم که کدام یک از راهبرد‌های سئو کلاه سفید با این استاندارد‌ها مطابقت دارند.

۶ راهبرد سئو کلاه سفید که بزرگترین تفاوت را ایجاد می‌کنند.

محتوای با کیفیت را در اولویت قرار دهید

محتوای وب سایت شما یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه بندی جستجو در موتور‌های جستجو است و بسیاری آن را به سمت مهم‌تر شدن در آینده می‌بینند.

با این حال، فقط نوشتن محتوای مرتبط، خوب نیست. موتور جستجوی گوگل محتوای وب سایت را بر اساس طیف گسترده‌ای از سیگنال‌های مختلف ارزیابی می‌کند که شامل:

طول

عنوان
توزیع کلمات کلیدی
لینک‌ها (و لنگر‌های آنها)
سن

راه درست برای نوشتن محتوا این است که مطمئن شوید که طولانی، مرتبط و دارای منابع مناسب است.

ابزاری مثل Surfer برای ارائه یک آنالیز سریع از مشخصات ایده آل برای برنامه ریزی یک مقاله عالی هستند.

هر زمان که محتوایی ایجاد می‌کنید باید از قبل برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که اطلاعات کافی برای پر کردن نوشتهخود با اطلاعات ارزشمند دارید؛ و این برای سئو کلاه سفید و سیاه هم صادق است.

لازم است محتوای شما به اندازه کافی جالب و با اعتبار باشد تا بتوانید از دیگران لینک بگیرید.

راضی کردن نیت کاربر

هر کاری که انجام می‌دهید، از محتوای خود گرفته تا طرح بندی سایت و تصاویر، باید بر اساس هدف کاربرانی باشد که از طریق موتور‌های جستجوی آنلاین به سایت شما می‌روند.

هم اکنون به آسانی می‌توان انتظارات کاربران اینترنتی را آنالیز کرد. می‌توانید از ابزار‌های TF*IDF که دقت بالایی دارند استفاده کرده و مشخص کنید که کاربران انتظار دارند چه موضوعاتی در هر جایگاه پوشش داده شود و هر موضوعی چه نوع برجستگی‌ای داشته باشد.

البته که، همه بهترین نکات نوشتن سئو به معیار‌های همیشگی مانند محتوا و هدف کاربر بستگی ندارد. بعضی از عوامل رتبه بندی جستجو در چند سال اخیر خیلی تغییر کرده اند، از جمله اهمیت سازگاری با موبایل.

اول تمرکز بر روی موبایل

اگر وب سایت خود را برای تمرکز بر روی کیفیت در موبایل آپدیت نکرده اید، خیلی از دیگران عقب‌تر مانده اید. موتور جستجوی گوگل برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ شروع به تأکید بر نتیجه‌های جستجوی موبایل کرد.

هنگامی که آن‌ها یک تگ سازگار با موبایل را اعلام کردند که طراحی شده بود تا جستجو گران را به سمت محتوایی که به آسانی در موبایل‌ها قابل خواندن باشد هدایت کند.

تحقیقات درباره‌ی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی یک زمانی ابزار اصلی برای دستکاری الگوریتم‌های اولیه گوگل بودند واین قضیه در طول سال‌ها تغییرات قابل توجهی داشته است.

تکنیک‌های قدیمی استفاده از کلمات کلیدی، انتخاب یک مجموعه و سپس کاشت آن‌ها در هر کجا که ممکن است. این روش کار رسما منقضی شده است. موتور جستجوی گوگل دیگر فقط به واژه‌های کلیدی ساده جواب نمی‌دهد.

در عوض، مجموعه کاملی از سیگنال‌ها را در اطراف عبارات خاص در نظر می‌گیرد تا مشخص کند که آیا آن‌ها به درستی، معتبر و با در نظر گرفتن نیاز‌های کاربر استفاده می‌شوند یا خیر.

تمرکز بر بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل رتبه بندی است. مثلا با روشی به محتوای با کیفیت خود اقتدار، اعتبار و طول عمر بیشتر بدهید. این یک استراتژی سئو کلاه سفید است که خبر خوبی برای وبلاگ نویسان است و یکی از تاکتیک‌هایی است که اکثرا مبتدیان سئو از آن غافل می‌شوند.

به عنوان یک روش سئو کلاه سفید، شامل ترفند‌هایی است که می‌توانید محتوا‌های با کیفیت را در مقابل افراد مناسب قرارداده و مشتریان بالقوه‌ای جذب کنید.

این کار را با اشتراک گذاری از طریق شبکه‌های اجتماعی، لینک دادن صفحات به آن، منتشر کردن آن در سایت‌های معتبرتر یا تحویلگرفتن مستقیم با لیست‌های پستی انجام داد.

لینک سازی با کیفیت

ساخت لینک یکی از شکننده‌ترین روند‌ها در سئو کلاه سفید است. لینک‌ها بسیار مهم هستند، چون سایتی که هیچکدام از آن‌ها را نداشته باشد به جای اینکه به بالای رتبه بندی جستجو برسد، در نتایج جستجو افت خواهد داشت.

چیزی که یک راهبرد لینک سازی را به سئو کلاه سفید تبدیل می‌کند، تعهد به دریافت لینک ها‌ی با کیفیت از وب سایت‌های واقعی است که به وب سایت شما مربوط هستند. این‌ها لینک‌هایی با متن متفاوت هستند و برای طولانی مدت ساخته شده اند.

بیشتر لینک‌ها از محتوا یا منابع دیگری که برای وب سایت‌های دیگر یا مخاطبان آن‌ها ایجاد می‌کنید، بدست می‌آیند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده