تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۶۵۷۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

۱۵ درصد نیاز زغال سنگ کشور در گلستان استخراج می‌شود

‌می‌متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: با تلاش معدن‌کاران استان ۱۵ درصد نیاز زغال سنگ کشور در استان استخراج شده و برای رونق تولید و فراوری در اختیار کارخانه مرتبط قرار می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، درویشعلی حسن زاده روز سه شنبه در نشست با معدن کاران استان افزود: ۱۶ فقره پروانه بهره‌برداری معدن زغال سنگ در استان وجود دارد که ظرفیت اسمی آن‌ها ۳۵۰ هزار تن زغال سنگ در سال برآورد می‌شود.

به گفته وی طی سال قبل ۲۵۰ هزار تن زغال سنگ از معادن استان استخراج و به کارخانه‌های مقصد در استان‌های همجوار حمل شد.

وی اضافه کرد: برای استخراج زغال سنگ از معادن گلستان بیش از هزار نفر مشغول فعالیت هستند.

حسن زاده با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در بهره برداری از معادن زغال سنگ استان، گفت: طرح تهویه معادن و گازسنجی از مهمترین اقداماتی است که مدیران حوزه زغال سنگ در استان باید انجام دهند.

مطابق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، این استان شمالی از ۱۱ ماده معدنی در بخش‌های یُد، زغال سنگ، صدف کوه، سنگ لاشه، مخلوط کوهی، شن و ماسه، خاک رس، سیلیس، سنگ آهک و سنگ لاشه با حجم ۳۰۰ میلیون تُن حجم برخوردار بوده و بیشتر حوزه فعالیت معادن استان در بخش زغال سنگ در شرق استان است.

استان گلستان به سبب مزیت­‌های نسبی در حوزه معدن، زمینه تولید ثروت و خلق ارزش افزوده در این مقوله را برخوردار است و می‌توان با ایجاد زیرساخت­‌های مناسب و هدایت صحیح سرمایه ­ها و منابع تحولات مثبتی را در این بخش ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گلستان

عناوین برگزیده