تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۶۵۹۶۸

ارزآوری دانش بنیان ۲ میلیون یورویی مهندسان اراکی

‌می‌متالز - یک شرکت قدیمی دانش بنیان با فعالیت ۲۰۰ جوان نخبه دانشگاهی سالانه ۲ میلیون یورو ارز عاید کشور می‌کند.

به گزارش می‌متالز، یک شرکت قدیمی دانش بنیان واقع در شهرک صنعتی ایبک آباد اراک با ۲۰۰ جوان نخبه دانشگاهی ضمن تامین نیاز صنایع بزرگ نفت و گاز کشور هر ساله از محل فروش تجهیزات ساخت این مهندسان ایرانی ۲ میلیون یورو ارز عاید کشورمان می‌کند.

هر ساله ۳ میلیارد دلار ارز کشور صرف واردات تجهیزات ابزار دقیق، اندازه گیری و پایش صنایع نفت، گاز و نیروگاهی کشور می‌شود و این تجهیزات حیاتی پیش تراز خارج ازکشورتامین می‌شد و به دلیل تحریم‌ها امکان واردات آن وجود نداشت.

چاوشی مدیر این شرکت جزئیات این تولیدات را به شرح زیر بیان کرد.

در این مجموعه که با دانش مهندسان فارغ التحصیل دانشگاه‌های معتبر کشور اداره می‌شود انواع تجهیزات منحصر به فرد کاربردی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تولید می‌شود.

طراحی و ساخت انواع گج‌های فشار، دما، ترمول، تی جی‌ها، ریموت سیل‌ها و تجهیزات پایش و نمونه گیری خوردگی خطوط نفت از جمله توانمندی‌های جوانان این شرکت دانش بنیان است.

طراحی وتولید ریموت سیل (دیافراگم سیل)‌ها و تجهیزات اندازه گیری دما برای اولین بار در کشوردرکارنامه افتخارات این شرکت است که معدود کشور‌هایی نظیر آمریکا و آلمان تنها تکنولوژی ساخت آن را داشتند.

با تامین این تجهیزات ضمن تامین نیاز واحد‌های پالایشگاهی، پتروشیمی و نیروگاهی هر ساله ۲ میلیون یورو ارز از محل فروش آن‌ها عاید کشور می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده