تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۶۶۳۴۳
سرویس خبر : اجتماعی

۱۵۱‌میلیارد تومان هزینه خیریه‌ای شرکت «چادرملو»!

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، طی سال گذشته ۱۵۱‌میلیارد و ۱۶۲‌میلیون تومان صرف کمک، اعانات و مسوولیت‌های اجتماعی کرده است. شرکت‌های بزرگی، چون چادرملو، ذ‌وب‌آهن و همراه اول در راستای مسوولیت‌های اجتماعی هزینه‌های زیادی را طی سال تقبل می‌کنند. به زعم کارشناسان با توجه به هنگفت بودن هزینه‌های مرتبط با مسوولیت‌های اجتماعی بنگاه‌ها جا دارد این منابع به شکل هدفمندی توزیع شود تا اثربخشی آن ارتقا یابد.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در خردادماه سال۱۳۷۱ تأسیس شده است. این شرکت اکنون به دو بخش معدنی و صنعتی قابل تفکیک است که شرکت معدنی از مرحله استخراج سنگ تا تولید کنسانتره و بخش صنعتی از تولید گندله تا فولاد را شامل می‌شود.

مواد اصلی تولیدشده در شرکت معدنی چادرملو، شامل بیش از ۱۰ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن و حدود یک‌میلیون‌و ۲۰۰ هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده برای کوره‌های بلند در سال است که در رونق اقتصاد کشور و صادرات به منطقه خاورمیانه نقش بسزایی ایفا می‌کند. شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنگ‌آهن در ایران است که با بهره‌برداری از واحد‌های فولادی خود توانسته است زنجیره تولید فولاد را از استخراج سنگ‌آهن تا نورد محصولات پایانی فولاد تکمیل کند.

با توجه به ارزش بازار دلار در ایران، این شرکت با درآمد ۲‌میلیارد دلاری در سال۱۳۸۶، به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فهرست‌شده در بورس اوراق بهادار تهران تبدیل شده است. بر اساس صورت مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، این شرکت طی سال گذشته ۱۵۱‌میلیارد و ۱۶۲‌میلیون تومان صرف کمک، اعانات و مسوولیت‌های اجتماعی کرده است. این رقم معادل یارانه ۴۵‌هزار تومانی یک ماه ۳/۳‌میلیون ایرانی در سال گذشته بوده است. پیگیری «جوان» از مدیر روابط عمومی این شرکت حاکی از آن است که هزینه بخشی از درآمد شرکت جهت کمک، اعانات و مسوولیت‌های اجتماعی جزو تکالیف این شرکت است.

طالبی تأکید کرد: اعلام عمومی درآمد‌ها و هزینه‌ها در بورس از شفافیت این شرکت حکایت دارد و تمامی جزئیات در جلسه روز شنبه مجمع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نکته قابل توجه اینکه شرکت‌های بزرگی، چون چادرملو، ذ‌وب‌آهن و همراه اول در راستای مسوولیت‌های اجتماعی هزینه‌های زیادی را طی سال تقبل می‌کنند. به زعم کارشناسان با توجه به هنگفت بودن هزینه‌های مرتبط با مسوولیت‌های اجتماعی بنگاه‌ها جا دارد این منابع به شکل هدفمندی توزیع شود تا اثربخشی آن ارتقا یابد.

منبع: جوان آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده