تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۶۶۳۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون استاندار کرمان اعلام کرد:

سود ۷۰ هزار میلیاردی مس و گل گهر از معادن استان/ برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان

‌می‌متالز - رئیس کارگروه همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان کرمان درباره قطع برق صنایع اظهار کرد: مس و گل گهر حدود ۶۰ یا۷۰ هزار میلیارد تومان فقط سود سالیانه دارند و اگر بخواهیم مقداری از این سود برای استان هزینه کنند صدای آن‌ها بالا می‌رود و خاموشی‌ها مقداری از سود آن‌ها را کم می‌کند.

به گزارش می‌متالز، سید مصطفی آیت الهی موسوی عصر ۱۵ تیرماه در نشست مطبوعاتی "همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان کرمان" گفت: با توجه به اینکه استان به سمت صنعتی‌تر شدن بیشتر می‌رود، بنابراین نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها احساس می‌شد.

به گفته او استان کرمان در زمینه زیرساخت‌ها مشکلاتی دارد و زیرساخت‌های آن امکان پوشش و سرمایه گذاری مورد هدف ندارد.

رئیس کارگروه همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان کرمان با تاکید برآنکه نیاز‌های استان احصا و سپس بسته‌های زیرساختی آن مشخص شد، اظهار کرد: تامین زیرساخت‌ها از عهده دولت خارج است لذا باید به سمت بخش خصوصی رفته تا بتوانیم امکانات بهتری در استان ایجاد کنیم بنابراین "همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان کرمان" در دستور کار قرار گرفت.

موسوی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان منطبق با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و جذب سرمایه گذار، تحقق توسعه متوازن و پایدار در استان کرمان، توجه به اقتصاد سبز در تعریف فرصت‌های نوین سرمایه گذاری، تقویت سهم اقتصاد دانش بنیان و فناوری از GDP استان، نگاه ویژه به تامین انرژیی از محل منابع تجدید پذیر و ... را از اهداف این همایش ببرشمرد.

وی بیان کرد: از همه کسانی که می‌توانند در کرمان سرمایه گذاری کنند در این همایش دعوت کرده ایم و بدانید که با مشارکت و همکاری و همدلی همه می‌توانیم بهتر توسعه مناطق را رقم بزنیم و متاسفانه مسئولین از رسانه‌ها فراری هستند. همچنین لازم است برای رشد سرمایه گذاری در استان کرمان دیدگاه‌ها را تغییر دهیم.

به اعتقاد آیت اللهی موسوی متاسفانه برای چوب لای چرخ گذاشتن، استادیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان می‌افزاید: در تابستان‌های گذشته سعی کردیم خاموشی زیادی (خانگی) در استان نداشته باشیم البته صنایع از خاموشی‌ها ضرر می‌کنند و این ضررشان از سودشان است و معتقدم که مردم تحت فشار‌های اقتصادی و ... هستند و نباید از طرف قطع برق نیز به آن‌ها فشار بیاید.

حسین مهرابی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان نیز در این نشست با اشاره به مشکلات استان در زمینه آب، برق، جاده و ... اظهار کرد: برای گذر از اقتصاد سنتی و رفتن به سمت اقتصاد مدرن و رقابتی باید مزیت‌های نهان استان را آشکار کرد.

طبق نظر مهرابی، بخش صنعت و معدن استان کرمان مخصوصا مس جذابیت خوبی برای سرمایه گذاری دارد البته باید به سمت زنجیره‌های بالاتر برویم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده