تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۳
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۲۶۶۵۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

امید به بهبود قیمت سنگ آهن آسیا

‌می‌متالز - قیمت سنگ آهن آسیا یکی از بدترین عملکرد‌های سه ماهه دوم خود را در سال ۲۰۲۲ پشت سر گذاشت. این روند نزولی که از ماه آپریل آغاز شد، تا به امروز ادامه دارد، اما در روز‌های اخیر شاهد تحرکات نسبتا مثبت قیمت سنگ آهن بوده ایم که چالشی جدید برای معامله گران است و آن‌ها را بر سر دو راهی قرار داده است.

افت ۲۴ درصدی شاخص قیمت سنگ آهن در ۳ ماه دوم

به گزارش می‌متالز، شاخص سنگ آهن ۶۲ درصد (IODEX) در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ با ۲۴.۸۷ درصد کاهش همراه بوده و به حدود ۱۲۰ دلار در هر تن CFR چین رسید. عواملی همچون شیوع دوباره بیماری همه گیر کووید ۱۹ در چین و به دنبال آن وقوع سیل در جنوب این کشور و بالا رفتن دما در مناطق شمال و شرق آن به شدت موجب سرکوب تقاضای فولاد شده است.

امید به بهبود قیمت سنگ آهن آسیا

فشار تولید بر سود فولادسازان

پس از اعلام قوانین سختگیرانه دولت چین مبنی بر کاهش حجم تولید فولاد نسبت به سال قبل، برخی کارخانه‌های فولاد چین، به ویژه کارخانه‌های خصوصی، شروع به کاهش داوطلبانه تولید فولاد کرده‌اند، زیرا تقاضای ضعیف فولاد، حاشیه سود معاملات سنگ آهن آسیای آن‌ها را به محدوده منفی کشانده است.

در نتیجه جو حاکم بر بازار محصولات فولادی این کشور همچنان نزولی است و کارخانه‌های فولاد چینی صرفه جویی در هزینه را بر بهره وری ترجیح می‌دهند.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده