تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۳۳
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۶۶۵۸۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

طرح جهش کیفیت ایران خودرو یک اقدام رو به جلو و در جهت احترام به مشتری و بازار است

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس طرح جهش کیفیت ایران خودرو در حوزه موتور و گیربکس را مطلوب دانست و گفت: ورود به حوزه ارتقای کیفی اجزا و قطعات خودرو از سوی این گروه صنعتی خودروساز در راستای احترام به مشتری و فضای بازار بوده و اتفاق رو به جلویی است.

به گزارش می‌متالز، عادل نجف‌زاده طرح جهش کیفیت ایران خودرو در حوزه موتور و گیربکس را مطلوب دانست و اظهار داشت: ورود سیستم خودروسازی کشور به ارتقای کیفی اجزا و قطعات خودرو که در راستای احترام به مشتری و فضای بازار است، اتفاق رو به جلویی است که می‌بایست تداوم داشته باشد و با شناختی که بنده از آقای خطیبی دارم امیدوار هستم در آینده خبر‌های خوبی از حوزه خودرو به گوش ما برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه حجم عظیمی از نهاده‌های تولید خودرو در کشور به تولید می‌رسد و جامعه نیز در انتظار اقدامات بسیار جدی خودروسازان در حوزه کاهش قیمت، افزایش مزیت‌های رقابتی و تغییرات جدی در نظام ساختاری شرکت‌های تولیدکننده خودرو است، این اقدامات اعتماد عمومی به خودرو‌های ساخت داخل و حتی زمینه موفقیت در عرصه صادرات را فراهم می‌سازد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد حرکت در جهت تولید برندینگ قطعات خودرو در جهان را مطرح کرد و گفت: به اعتقاد بنده به دشواری می‌توانیم خود را تولیدکننده خودرو بدانیم در حالی که صنایع پایه‌ای کشور از ظرفیت‌های لازم برای تولید قطعات خودرویی برخوردار هستند و انعقاد قرارداد با شرکت‌های برند خارجی به ورود خودرو‌های ایمن و حائز رتبه‌بندی مناسب به داخل کشور کمک می‌کند.

نجف‌زاده پرهیز از نگاه دولتی به خودروسازی‌ها و واگذاری این صنعت به بخش خصوصی به منظور اجرای بهتر طرح‌های جهش کیفی ایران خودرو و در نهایت رشد و پیشرفت صنعت خودروی کشور تاکید کرد و افزود: با توجه به آمار بالای تلفات جاده‌ای، مشکلات ایمنی خودرو‌های داخلی و عدم تطابق آن با استاندارد‌های جهانی، پیشنهاد بنده، همکاری با شرکای خارجی و استفاده از تجربیات بزرگان صنعت خودروی جهان ضمن اتکای به ظرفیت داخلی و بومی سازی قطعات است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از طریق بازبینی قطعات تولید داخل و مقایسه آن با برندینگ جهانی می‌توان به این موضوع دست یافت که چگونه با استفاده از حداقل‌ها خودرو‌هایی با بهترین امکانات داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده