تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۶۶۷۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ایزدی:

نگاه دولت حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان است

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: نگاه دولت سیزدهم حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان است که این مهم در اولویت برنامه کاری سازمان قراردارد.

به گزارش می‌متالز، استاندار فارس به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از چند واحد و طرح تولیدی شهرستان مرودشت به منظور رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی، تولیدی، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری بازدید کرد و کلنگ آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه قیر آریا در محور پتروشیمی_ درود زن به زمین زده شد.

ایمانیه پس از گفتکو و بررسی کارشناسی تصمیمات اجرایی در رفع موانع، مسائل و مشکلات این واحد‌ها اتخاذ کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در خصوص مجموعه صنعتی در حال احداث کانی گداخت تهمین مرودشت گفت: با بهره‌برداری از این طرح با ظرفیت تولید سالانه سیلکون جامد ۶ هزار تن و میزان سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد ریال راه‌اندازی خواهد شد، که برای بیش از ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

حمید رضا ایزدی درباره موارد کاربردی این طرح تولیدی گفت: این طرح اولین گام در راستای زنجیره صنایع سلول‌های خورشیدی است که سیلکون جامد گرید متالورژی در صنایع آلیاژی آلومینیوم برای تولید سیلان‌ها و پلیمر‌های سیلیکونی، تهیه پلی‌سیلیکون برای ساخت سلول‌های خورشیدی، صنایع نیمه‌هادی، الکترونیک و همچنین تولید باتری‌های سیلیکون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: نگاه دولت سیزدهم حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان است که این مهم در اولویت برنامه کاری سازمان قراردارد.

ایزدی گفت: هدف از بازدید‌های دوره‌ای مسوولان استان از واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و تجاری آشنایی با توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت واحد‌های تولیدی و رفع موانع از مسیر فعالیت واحد‌ها و ایجاد رونق اقتصادی و تحقق شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است که موارد مطرح شده را در این بازدید‌ها با جدیت مورد پیگیری قرار می‌دهیم و تصمیمات اجرایی اتخاذ می‌شود.

او گفت: مشکل اشتغال با فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی در سطح استان مرتفع می‌شود لذا موضوع اشتغال پایدار در استان فارس مهم است و با توجه به انجام زیرساخت‌های مناسب صنعتی و فعال شدن تمام ظرفیت‌ها مشکلات مرتفع خواهد شد.

رئیس سازمان صمت فارس گفت: ضرورت دارد تا بخش خصوصی با اطلاع از اهمیت ایجاد اشتغال و رعایت چهارچوب مقررات درکنار مسوولان، زمینه‌های لازم برای بهبود وضعیت اشتغال و تولید کمی و کیفی را فراهم کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده