تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۷
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۶۶۹۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اشتغال بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در معادن آذربایجان غربی

‌می‌متالز - بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر دربخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان غربی مشغول به کارند.

به گزارش می‌متالز، معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: هم اکنون در این استان ۵۱۸ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون و ۲۹۴ هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد.

جلال دسترنج گفت: برای بهره برداری از این معادن بیش از ۵ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که بیشتر سرمایه گذاری‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی استان توسط بخش خصوصی انجام شده که زمینه اشتغال ۵ هزار و ۲۵۸ نفر بصورت مستقیم در این معادن فراهم شده است.

وی افزود: از ۵۱۸ معدن دارای پروانه معتبر در استان ۲۷۹ معدن فعال و ۲۳۹ معدن غیر فعال می‌باشند که تعدادی از معادن غیرفعال در حال بازگردانی به چرخه تولید می‌باشند.

دسترنج تصریح کرد: خاطرنشان کرد: طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۱۹ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های اکتشافی، ۲ فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی در شرف بهره برداری و ۷ فقره پروانه بهره برداری در استان صادر شده که ظرفیت استخراج سالانه ۷ معدن تازه به بهره برداری رسیده ۱۴۱ هزار تن است، برای بهره برداری از این معادن بیش از ۱۷۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم ۵۲ نفر در این معادن فراهم شده است.


دسترنج به معادن طلای استان اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان غربی دارای ۳ معدن طلا می‌باشد که طلای زره شوران یکی از معادن مهم کشور با کلاس جهانی محسوب می‌شود، ذخیره قطعی این معادن ۳۳.۳ میلیون تن می‌باشد که سالانه یک میلیون و ۱۵۷ هزار تن سنگ طلا از این معادن استخراج و سالانه یک هزار و ۷۴۲ کیلو گرم شمش طلا در واحد‌های فرآوری این معادن تولید می‌شود و بیش از ۶۷۰ نفر بصورت مستقیم در معادن طلای استان مشغول بکار می‌باشند.

دسترنج به اقدامات انجام شده در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت توسعه معادن استان اشاره کرد و گفت: در حوزه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه معادن بخصوص در مورد بهسازی و اسفالت جاده‌های دسترسی به معادن در استان اقدامات خوبی انجام گرفته است که هزینه‌های این پروژه‌ها از محل ۱۵ درصد حقوق دولتی دریافتی از معادن تأمین می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده