تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۶۶۹۵۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

انجام ۵۷۰۰ مورد غربالگری کرونایی در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

‌می‌متالز- مدیر بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: در دو سال شیوع ویروس کرونا، در مجتمع سرچشمه ۵۷۰۰ مورد غربال‌گری انجام گرفت. ۳۲۰۰ نفر به کرونا مبتلا شدند و ۲۰۰۰ نفر بستری و ۳۰ نفر هم مریض بدحال داشتیم که دو نفر متأسفانه فوت کردند.

به گزارش می‌متالز، داریوش ضیایی ۲۰ تیرماه در مراسم اختتامیه «جشنواره ملی عصر کرونایی» با اشاره به کمک‌های مجتمع مس سرچشمه در دوران کرونا به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های شهرستان و استان، اظهار کرد: ساخت سالن بحران کرونای شهدای مس در بیمارستان علی‌بن ابیطالب، خرید مخزن‌های اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌های انار، رفسنجان و کرمان، خرید دستگاه اکسیژن‌ساز کانتینری و تمام کیت‌های تشخیصی pcr کرونا در شهرستان رفسنجان، خرید و تأمین ماسک و…. از اقداماتی بود که در این مدت انجام گرفت.

وی با بیان این‌که کرونا علاوه بر مرگ‌ومیر‌های کرونایی و بیماری بر فرهنگ، زندگی و رفتار ما اثرات دیگری داشت، اظهارکرد: کرونا شرایطی را در تمام زندگی ما رقم زد که باید زندگی را به قبل و بعد از کرونا تقسیم کرد. وقتی کرونا وارد ایران شد، که این ویروس هنوز ناشناخته بود و همه اقدامات آزمون و خطا بود.

ضیایی اقدامات انجام شده در دوران کرونا را در مجتمع مس سرچشمه مثبت ارزیابی کرد و گفت: تجمع‌ها، کلاس‌های آموزشی، سفر‌های غیرضروری، فعالیت‌های ورزشی و ... حذف شد و حتی کارکنان و پرسنل در رستوران‌ها حضور پیدا نکردند و غذا‌ها به صورت بسته بندی شده توزیع می‌شد.

مدیر بهداشت و درمان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به موفقیت‌ها و توانمندی‌های مجتمع سرچشمه در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور با همه سختی‌هایی که داشت، اما با مدیریت هوشمند و تلاش کارکنان، تشکیل ستاد بحران و کمیته پیشگری از بیماری کرونا و دیگر اقداماتی که انجام شد، در ۴۰ سال گذشته رکورد تاریخ شرکت مس در تولید و فروش در مجتمع سرچشمه رقم خورد که این اتفاق مهم با برنامه ریزی مشخص، رخ داد.

ضیایی اظهار کرد: تشدید محدودیت‌های کرونایی در مجتمع مس سرچشمه از دیگر اقداماتی بود که در این مدت انجام گرفت. به طور مثال در اوائل شیوع کرونا افرادی که از سفر برمی گشتند، قرنطینه شدند و این افراد به صورت تلفنی غربالگیری می‌شدند و خدمات دریافت می‌کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده