تاریخ: ۲۳ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۶۷۳۱۶
سرویس خبر : انرژی

کشف ۲۰کانتیتر گازوییل قاچاق در یکی از مناطق ویژه اقتصادی هرمزگان

‌می‌متالز - فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف قاچاق سازمان یافته و فرآورد‌های نفتی ۲۰ کانتینر حامل ۴۴۰هزار گازوییل در گمرک یکی از مناطق ویژه اقتصادی هرمزگان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سردار سرتیپ دوم غلامرضا جعفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات پیچیده اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی باند قاچاق سازمان یافته فرآورده‌های نفتی شدند که با مدارک صوری اقدام به قاچاق سوخت از نوع گازوئیل در پوشش روغن پایه معدنی می‌کردند.

وی ادامه داد: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی، پس از چندین روز پایش و تحت نظر قرار دادن محوطه یک شرکت در منطقه ویژه اقتصادی یکی از گمرکات استان از انجام فعالیت مجرمانه و وجود تعدادی کانتینر ۲۰ فوت حامل سوخت قاچاق مطمئن شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: پس از هماهنگی با مقام قضائی، گمرک و یگان حفاظت بنادر از محوطه یاد شده بازدید کردند و از همه محموله‌های مشکوک به فرآورده‌های نفتی نمونه برداری و به آزمایشگاه ارسال کردند. وی اضافه کرد: طبق جوابیه مشخص شد تعداد ۲۰ کانتینر حاوی ۴۴۰هزار لیتر فرآورده نفتی از نوع نفت گاز (گازوییل) هستندکه در پوشش روغن پایه معدنی اظهارشده بودند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۱۵۴ میلیارد ریال بر آورد کرده اند، تصریح کرد: در این راستا اعضای شرکت دستگیر شدند و به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده