تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۶۷۷۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان در جمع اصولگرایان تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت جوانان بدون نگاه سیاسی/همه استان کرمان تحت الشعاع معادن است

‌می‌متالز - استاندار کرمان با تاکید بر اینکه جوانان امروز متدین‌تر از قبل شده اند گفت: باید سعی کنیم بدون هیچ گرایش و دید جناحی از ظرفیت فکری جوانان در همه زمینه‌ها استفاده کنیم و به آن‌ها میدان دهیم تا با کمک آن‌ها بتوانیم شاهد پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف باشیم.

به گزارش می‌متالز، دکتر محمدمهدی فداکار ۲۹ تیرماه در نشست مجمع نخبگان اصولگرا به اقتصاد استان اشاره کرد و اظهار داشت: وجود معادن بزرگ در استان کرمان یک مزیت ویژه برای این خطه است، اما متاسفانه این معادن همه چیز را تحت الشعاع قرار داده و همه نگاه‌ها در استان به سمت معادن رفته است.

فداکار با بیان اینکه خصوصی بودن معادن یک مزیت برای دولت است اظهار داشت: معادن در زمینه اشتغال در مناطق محروم کمک زیادی به استان کرده اند، اما نباید از سایر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان نیز غافل بمانیم.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های بزرگ معدنی در توسعه استان باید سرمایه‌گذاری کنند اظهار داشت: برای تامین مالی پروژه‌های بزرگ استان، مقرر گردیده شرکت‌هایی تشکیل شود که از طریق این شرکت‌ها و با سهامداری شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان تامین مالی این پروژه‌ها صورت گیرد.

فداکار با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری نیز می‌تواند به اقتصاد استان کمک شایانی کند افزود: استان کرمان دارای آثار باستانی و تاریخی متعددی است و هفت اثر ثبت جهانی در این استان وجود دارد بنابراین استان در این حوزه برای پیشرفت ظرفیت زیادی دارد و از این طریق گام بزرگی می‌توان برای اقتصاد استان برداشت.

استاندار کرمان در ادامه افزود: اعتقاد دارم باید در حوزه فرهنگی قرارگاه‌هایی تشکیل و یک بارش فکری جمعی صورت گیرد و چنانچه پروژه‌ای متفاوت و جدید از دل این قرارگاه‌ها ارائه شود و مبنا قرار گیرد حتما تامین منابع خواهد شد و ما نیز در استانداری کرمان هرگونه کمکی را که بتوانیم انجام خواهیم داد.

فداکار در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نخبگان اصولگرای استان، دغدغه کشاورزان را مهم دانست و گفت: در زمینه تغییر الگوی کشت کار‌های زیادی انجام شده که از کشاورزان انتظار داریم که از این طرح‌ها و اقدامات استقبال کرده و در برابر تغییراتی که باعث پیشرفت استان است مقاومت نکنند.

استاندار کرمان با تاکید بر توسعه متوازن در استان گفت: بخشی از معادن باید برای توسعه استان پیشقدم شوند و ظرفیت سازی با کمک شرکت‌های خصوصی انجام گیرد و از آنجا که ارتباط صنعت با دانشگاه خیلی ضعیف است، ولی صنعت کار خود را بدون معطلی انجام می‌دهد و ثابت نمی‌ماند پس باید کاری کنیم که بتوانیم ارتباط صنعت با دانشگاه را قویتر کنیم.

فداکار با تاکید بر اینکه جوانان امروز متدین‌تر از قبل شده اند گفت: باید سعی کنیم بدون هیچ گرایش و دید جناحی از ظرفیت فکری جوانان در همه زمینه‌ها استفاده کنیم و به آن‌ها میدان دهیم تا با کمک آن‌ها بتوانیم شاهد پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده