تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۶۷۸۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس انجمن سنگ آهن ایران به فولادبان پاسخ داد؟

فولاد مبارکه چگونه زنجیره فولاد خود را تکمیل کرد؟

‌می‌متالز - رئیس انجمن سنگ آهن ایران به اظهارات وزیر صمت مبنی بر تکمیل زنجیره فولاد در شرکت فولادمبارکه اصفهان واکنش نشان داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، «فولاد مبارکه زنجیره فولاد خود را تکمیل کرد.» این مطلب مهم را اخیرا سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت اعلام کرده و گفته است: فولاد مبارکه با سرمایه گذاری‌های هدفمند و با دست‌یابی به دانش فنی تولید فولاد‌های سیلیکونی و با احداث خطوط نورد این قبیل محصولات، زنجیره تولید را در فولاد تکمیل می‌کند.

اینکه فولاد مبارکه چگونه زنجیره فولاد خود را تکمیل کرد؟ پرسش مهمی است که فعالان بازار فولاد می‌پرسند؟ برای پاسخ به این پرسش، به سراغ رئیس انجمن سنگ آهن ایران رفتیم.

مهرداد اکبریان در گفتگو با فولادبان با بیان اینکه فولاد مبارکه مثل بقیه فولادسازی‌های بزرگ همه زنجیره فولاد خود را تکمیل کرده است، گفت: الان راجع به بحث زنجیره صحبت می‌کنیم و اینکه همه بخش‌های زنجیره بتوانند یک تاب آوری مناسبی را در شرایط مختلف اقتصادی داشته باشند قطعا منظورمان نه گلگهر، نه فولاد مبارکه، نه خوزستان ونه چادرملو و نه ذوب آهن است.

وی افزود: اینکه به واحد‌های بالا بگوییم صنعتی یا معدنی هستند، بی معنی است. این واحد‌ها کل زنجیره را دارند و چنانچه بی عدالتی در محصولات میانی فرآیند‌های تولید آهن و فولاد اتفاق بیفتد، برایشان مهم نخواهد بود بلکه سود را از یک بخش داخلی به بخش دیگر منتقل می‌کنند.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران تصریح کرد: آنچه که مهم است، اینکه یکسری واحد داریم که فقط و فقط یک حلقه و یا چند حلقه از زنجیره را دارند و برای آن‌ها بسیار مهم است که عدالت به درستی برقرار شود.

اکبریان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های واحد‌ها امکان دارد که با هم یکسان نباشد، اظهار داشت: در شرکت‌های چادر ملو و گل گهر ظرفیت بخش معدنی بیشتر از بخش فولادسازی است، ضمن اینکه در شرکت‌های مثل فولادمبارکه و خوزستان ظرفیت فولادسازی غالب بر ظرفیت معدنی آنهاست، ولی در هرحال، همه زنجیره را دارند با این تعریف که نباید مبنای اتخاذ تصمیمات تنظیم بازاری باشد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده