تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۱
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۶۸۰۲۱

نگاهی اجمالی به شرکت راه آهن کشش

‌می‌متالز - شرکت راه آهن کشش از شرکت‌های تابعه موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۳۹۳ با هدف نگهداری و تعمیر ناوگان ریلی و راهبری قطار‌های باری آغاز به کار کرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت راه آهن کشش از شرکت‌های تابعه موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۳۹۳ با هدف نگهداری و تعمیر ناوگان ریلی و راهبری قطار‌های باری آغاز به کار کرد.

آن طور که در سایت شرکت راه آهن کشش آمده است؛ این شرکت فعالیت خود را با ۲۱ دستگاه لکوموتیو DF۸Bi با توان ۵۰۰۰ اسب بخار شروع کرد و در حال حاضر با در دست داشتن کارخانجات تعمیر لکوموتیو سیرجان، خدمات حمل و نقل بار را به راه آهن ارائه می‌دهد.

اکنون ظرفیت حمل بار این شرکت سه میلیارد تن کیلومتر در سال است و در نظر دارد با توسعه ناوگان به ۵۰ دستگاه لکوموتیو باری این ظرفیت را تا میزان ده میلیارد تن کیلومتر افزایش دهد.

نمایی از ساختمان شرکت راه آهن کشش

نگاهی اجمالی به شرکت راه آهن کشش

شرکت راه آهن کشش در زمینه تعمیر و نگهداری و بهره برداری انواع لکوموتیو‌های باری، مسافری و مانوری و انعقاد قراداد‌های تعمیر و نگهداری و راهبری ناوگان ریلی فعالیت می‌کند.

این شرکت همچنین در خصوص مهندسی ساخت و طراحی و تعمیر تجهیزات ناوگان ریلی و شرکت در مناقصات و مزایده‌های داخلی و بین المللی فعال است.

از دیگر زمینه‌های کاری و فعالیت‌های راه آهن کشش می‌توان به اخذ نمایندگی از شرکت‌های داخلی و خارجی و اعطای نمایندگی به اشخاص حقیقی و حقوقی، مشارکت و سرمایه­ گذاری مشترک با اشخاص حقیقی و حقوقی و تأسیس شرکت، واگذاری کلی و جزئی از قرارداد‌های شرکت به اشخاص حقیقی و حقوقی، انجام عملیات تجاری شامل واردات، صادرات، خرید و فروش انواع کالا‌های مجاز در رابطه با ناوگان ریلی و انجام آموزش، نظارت و کنترل کیفیت اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری تین نیوز

عناوین برگزیده