تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۲۶۸۰۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان:

توسعه یک میلیارد دلاری صادرات قزوین نیازمند فراهم سازی زیرساخت‌ها است

‌می‌متالز - رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: توسعه صادرات استان و دستیابی به رقم یک میلیارد دلار که برای امسال هدف گذاری شده نیازمند فراهم سازی زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم است.

به گزارش می‌متالز، علی محمد زمانی افزود: برای تحقق این هدف گذاری اول از همه باید واقعا بخش خصوصی از همه جهت به ویژه در تولیدات صادرات محور حمایت شود.

وی اضافه کرد: رفع بخشی از مشکلات برای رسیدن به این مهم، در حوزه اختیارات استان است و بخش دیگری از مشکلات، مربوط به بحث‌های کلان کشوری مانند مسایل ارزی بوده که از جمله مشکلات و معضلات صادرکنندگان می‌باشد.

زمانی افزود: برای رسیدن به صادرات یک میلیارد دلاری در استان باید ضمن فراهم سازی بستر‌ها و زیرساخت‌ها از تولید بیش از پیش حمایت شود و در نهایت خود صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: این شعار و هدف دست نیافتنی نیست، ولی کار بزرگی است که برای رسیدن به آن باید از همه ظرفیت‌ها استفاد کنیم و مسوولان نگاه شعاری به حمایت‌ها نداشته باشد.

این مسوول گفت: در این راه باید از توان بخش خصوصی حداکثر استفاده به عمل آید و موانع پیش روی صادرات کارخانجات استان شناسایی و مرتفع شود.

وی افزود: رسیدن به این هدف، کار خیلی تخصصی و جدی است، ولی باید تلاش کنیم تا اگر به رقم یک میلیارد دلار صادرات در پایان سال نرسیدیم، حداقل با اقدامات جدی و عملیاتی به ارتقای قابل توجهی در این زمینه دست یابیم.

زمانی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر از ظرفیت بخشی خصوصی استان قزوین خیلی جدی استفاده نمی‌شود و خیلی از واحد‌های های تولیدی استان از گردونه صادرات کنار گذاشته شده اند.

وی گفت: باید موانع فعالیت صادراتی این واحد‌ها شناسایی شود و آن‌ها به گردونه صادرات بازگردند که نیازمند یک کار ویژه و بزرگ است.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۲۵۰ واحد صادراتی دارد.

صادرات استان قزوین تا پیش از شیوع کرونا به مرز ۷۰۰ و ۸۰۰ میلیون دلار در سال رسیده بود که با شیوع کرونا به شدت کاهش یافت.

امسال هدف صادراتی استان قزوین یک میلیارد دلار تعیین شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده