تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۶۸۳۸۸
سرویس خبر : اجتماعی
در اولین جلسه دبیرخانه برندینگ مطرح شد

تبلیغات و روابط عمومی، اساس توسعه بازار در جهان امروز است

‌می‌متالز - در اولین جلسه دبیرخانه برندینگ با حضور انجمن‌ها و شرکت‌های مرتبط عنوان شد: اگر برندینگ «ساخت ایران» در دنیا به‌درستی انجام گردد صادرات کل محصولات ایران تسریع خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، اولین جلسه دبیرخانه برندینگ با حضور انجمن‌های مرتبط، شرکت‌های خدمات تبلیغات و روابط عمومی و صاحب‌نظران موضوع برند، تبلیغات و روابط عمومی در محل معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت برگزار شد. نداشتن راهبرد کلان روابط عمومی و تبلیغات در صنعت، مشکلات موجود در موضوع ثبت برند، قوانین موجود در ثبت برند و جعل برند، لزوم عضویت در نها‌های بین‌المللی برندینگ، مشکلات موجود در ترس شرکت‌های متوسط و کوچک از تبلیغات کلان بواسطه نگاه سازمان مالیات، کم بودن مبانی فناوری در تبلیغات و برندینگ، زمان زیاد ثبت برند در کشور و نبود نگاه کلان ملی به تبلیغات و برندینگ، از موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی گردید.

هم‌چنین تمرکز بر برند ساخت ایران در دنیا و و انجام فرایند‌های علمی روابط عمومی و تبلیغات در دنیا در موضوع ساخت ایران، یکی از موضوعات اساسی طرح شده در این جلسه بود.

در این جلسه تأکید شد ارتقای برند ساخت ایران در دنیا از طریق وزارت امورخارجه، وزرات صمت، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر نهاد‌ها در دنیا می‌تواند زمینه ساز توسعه فرایند برندینگ محصولات ایرانی گردد.

انجمن روابط عمومی ایران در این جلسه ضمن ارایه راهکار‌های خود در جهانی شدن برند ایران، بر نقش روابط عمومی شرکت‌ها و دولت در فضای ایران برای استفاده از محصولات ایرانی و کاهش قاچاق کالا تاکید کردند. ایشان اذعان داشتند اگر شرکت‌ها بتوانند با استفاده از روابط عمومی و تبلیغات، بر اصالت، هویت و کیفیت محصولات در داخل کشور تمرکز کنند، قاچاق کالا نیز کاهش خواهد یافت که متاسفانه به نظر می‌رسد شرکت‌ها و دولت، عزمی جدی بر این فضای تعاملی ندارند و باید عزمی جدی در وزارت صمت با هدف این برندینگ ایجاد شود.

انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغات نیز در این جلسه از لزوم توجه به ابزار‌های جدید در توسعه برندینگ، توجه به افزایش هویت ملی در فروشندگان و تولیدکنندگان، تمرکز بر نگاه ساخت محور بر برند سازمانی و شرکتی، تمرکز بر دریافت نظرات عمومی مردمی برای اصلاح و تقویت برند، کمک به توانمندسازی انسان‌های توانمند در حوزه روابط عمومی کسب وکار‌ها و شکل دهی کمیته سیاستگذاری کلان در موضوع برندینگ و تبلیغات تاکید کردند.

در ادامه جلسه شرکت‌های فعال حوزه تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی، نظرات خود را در موضوع روابط عمومی، تبلیغات و روابط عمومی ارایه نمودند و مقرر گردید تا رویکرد‌های نوین روابط عمومی تقویت گردد، نگاه جدید فناورانه به برندینگ ایجاد گردد، شاخص‌های ارزیابی عملکرد ایجاد شود، کمیته‌های تخصصی شکل گیرد، بر روی قوانین حقوقی حمایتگر کار شود و بر انقلاب چهارم و پنجم صنعتی تمرکز شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده