تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۸:۴۵
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۶۹۵۰
سرویس خبر : انرژی

صعود نفت خام آمریکا به بالای مرز 54 دلار

می متالز - نفت در اولین روز کاری هفته به رشد خود ادامه داد و قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا پس از گذشت 2 ماه به بالای مرز 54 دلار صعود کرد. واکنش مثبت معامله گران به آمار افزایش مصرف نفت خام چین در سال گذشته میلادی از مهم‌‍ ترین دلایل رشد نفت محسوب می شود.
صعود نفت خام آمریکا به بالای مرز 54 دلار

به گزارش می متالز، صبح دیروز مرکز آمار چین رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، اقتصاد چین در سه ماه پایانی سال 2018 شاهد رشد مطابق انتظار  6/4 درصدی بود. رشد اقتصادی کل این کشور نیز در سال گذشته میلادی، همگام با انتظارات 6/6 درصد افزایش یافت و ضعیف ترین عملکرد را در 28 سال اخیر ثبت کرد. تطابق آمار ارائه شده با ارقام مورد انتظار و عدم افت شدید آرامش نسبی را در بازار جهانی حفظ کرد.

با اینحال محرک اصلی صعود نفت، اطلاعات آماری این گزارش در خصوص رشد نفت خام مصرفی پالایشگاه های این کشور است. مصرف نفت خام چین در سال گذشته میلادی به رکورد 603/57 میلیون تن (معادل 12/12 میلیون بشکه در روز) رسید، که رشد 6/8 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

صبح دیروز هر بشکه نفت خام آمریکا با رشد 0/3 درصدی به قیمت 54/2 دلار رسید. نفت برنت نیز 0/24 درصد نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته افزایش یافت و به بهای 62/8 دلار به ازای هر بشکه به فروش رفت.

عناوین برگزیده