تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۹
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۶۹۵۰۵
سرویس خبر : اجتماعی

پیام تبریک صالحی در پی صعود افتخارآمیز ورزشکار مبارکه‌ای به یکی از سخت‌ترین قله‌های جهان

‌می‌متالز - نماینده مردم مبارکه در مجلس طی پیامی صعود افتخارآمیز ورزشکار مبارکه‌ای به یکی از سخت‌ترین قله‌های جهان را تبریک گفت.

به گزارش می‌متالز، پروین صالحی مبارکه، نماینده مردم مبارکه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پیامی صعود ایمان احمدپور به قله K۲ را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

صعود افتخارآمیز، مقتدرانه و دلنشین آقای ایمان احمدپور، کوهنورد مبارکه‌ای به قله کِی۲ (K۲) موجب شادمانی و مسرت مردم ایران و به خصوص شهرستان مبارکه شد.

امروز برگ دیگری بر کتاب پرافتخار جامعه ورزش ایران افزوده شد و پهلوانی از ورزشکاران مبارکه‌ای توانسته است یک تنه بر یکی از سخت‌ترین قله‌های جهان غلبه کند و پرچم زیبای کشورمان رابر فراز آن به اهتزاز در بیاورد.

بار دیگر با عرض تبریکات صمیمانه کسب این افتخار را به ایشان و جامعه ورزش تبریک عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال برای این عزیزان سلامتی و موفقیت در سطوح بالاتر را مسئلت دارم.

لازم به ذکر است که ایمان احمدپور، کوهنورد و مدرس فدراسیون کوهنوردی موفق شده قله خشن k۲ را بدون کمک افراد محلی (شِرپا) و کپسول اکسیژن صعود کند در حالی که کِی۲ (k۲)، دومین قله بلند روی زمین و سعود به آن بسیار سخت‌تر از اورست است؛ و این قله با ارتفاع ۸۶۱۱ متر از سطح دریا، در منطقهٔ قره‌قروم در رشته‌کوه‌های هیمالیا و در شمال شرقی پاکستان قرار گرفته و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیر صعود در جهان است و کی۲ به عنوان کشنده‌ترین و پرتلفات‌ترین قله در بین کوهنوردان مشهور است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار