تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۲۶۹۷۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شد؛

حذف الزام اصناف به پرداخت وجه به دفاتر خدمات سلامت

‌می‌متالز - مصوبه هیات مقررات زدایی درباره حذف الزام متصدیان مراکز و اماکن عمومی و واحد‌های صنفی به پرداخت وجوه به دفاتر خدمات سلامت بابت بازرسی‌های بهداشتی به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسید.

به گزارش می‌متالز، حذف الزام متصدیان مراکز و اماکن عمومی و واحد‌های صنفی به پرداخت وجوه به دفاتر خدمات سلامت بابت بازرسی‌های بهداشتی که مربوط به بند (ه) مصوبه نشست پنجاه و چهارم هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار است، در راستای گره‌گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی مصوب شده بود که حالا به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسیده است.

بر اساس این مصوبه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است ظرف مدت زمان دو هفته از تاریخ ابلاغ این مصوبه، ماده ۲۴ آیین نامه اجرایی موضوع ماده واحده اصلاح ماده ۱۳ قانون موارد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی را به نحوی اصلاح کند که اخذ هرگونه وجوه از متصدیان مراکز و اماکن عمومی و واحد‌های صنفی موضوع مشاغل مورد نظر در آیین نامه مذکور و الزام آن‌ها به انعقاد قراراداد با دفاتر خدمات سلامت متوقف شود.

با تصویب نهایی این مصوبه در دولت، الزام متصدیان واحد‌های صنفی به انعقاد قرارداد و پرداخت وجوه به دفاتر خدمات سلامت اعم از دولتی و غیردولتی در صورت رعایت الزامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت خود کنترلی و خوداظهاری حذف می‌شود.

این مصوبه به معنای حذف بازرسی‌ها و نظارت بر رعایت موازین بهداشتی نیست، بلکه به معنای عدم دریافت هزینه نظارت‌ها از اصناف خواهد بود تا نظارت کننده موظف باشد خود هزینه بازرسی و نظارت را پرداخت کند.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)

عناوین برگزیده