تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۷۱۱۳۹
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد مطرح کرد:

تأمین ۳ هزار مگاوات برق برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تا سال آینده

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در ماه‌های آتی ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت‌های در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصیص داده می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان برای بهره برداری تعدادی از طرح‌های عمرانی و زیرساختی وارد یزد شد. در این سفر ۵۵ طرح عمرانی و زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یزد به بهره برداری می‌رسد.

وی در بدو ورود به یزد با حضور در مزار شهدای گمنام مدفون در میدان امیرچقماق یزد به مقام شامخ شهداء ادای احترام و با آرمان‌های والای آن‌ها تجدید میثاقی دوباره کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دیدار با آیت الله ناصری، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد، با اشاره به روز ملی حمایت از صنایع کوچک و آغاز هفته دولت، اظهار کرد: صنایع کوچک به واسطه اشتغال آفرینی و توسعه اقتصادی حائز اهمیت بوده و پتانسیل‌های لازم جهت ایجاد تحول در پیشرفت اقتصادی را دارا هستند.

رسولیان، با بیان سهم ۹۴ درصدی صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی کشور، تصریح کرد: اتخاذ نگرشی دقیق‌تر و جدی‌تر به حوزه صنایع کوچک همانند پوشاک، ضرورت دارد و امیدواریم با حمایت از این صنایع شاهد نتایج مطلوبی در این زمینه باشیم.

وی، ادامه داد: بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در مجموع شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد که نزدیک به یک میلیون شغل در این واحد‌ها ایجاد شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر حمایت از واحد‌های صنعتی و صنایع کوچک، تصریح کرد: تامین تسهیلات برای بازاریابی و رشد در زمینه

کاری و برندسازی، از مجموعه کار‌هایی است که در این زمینه در حال انجام است.

رسولیان افزایش ظرفیت واحد‌های صنعتی را از دیگر مباحث مهم دولت سیزدهم دانست و گفت: طی سال گذشته، شناسایی واحد‌ها و صنایعی که کمتر از ظرفیت موجود در حال فعالیت بوده یا تعطیل هستند، در سطح کشور انجام شده است.

بازگشت یک هزار و ۷۰۰ واحد تعطیل به چرخه تولید

وی ادامه داد: ۱۲ هزار واحد صنعتی تعطیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته است و تاکنون یک هزار و ۷۰۰ واحد تعطیل، به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به تامین زیرساخت‌ها درشهرک‌های صنعتی به استمرار صنایع به ویژه صنایع کوچک تاکید و در ادامه تصریح کرد: با تامین زمین و زیرساخت‌ها مانند آب، برق و... با واگذاری این زمین‌ها به فعالان اقتصادی، در سال گذشته نزدیک به ۷ هزار هکتار زمین برای استقرار صنایع جدید تامین شد.

رسولیان، افزود: در ماه‌های آتی ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت‌های در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصیص داده می‌شود.

وی، تأکید کرد: همچنین، ۵۵ طرح در استان یزد در حال افتتاح است که مسئولان استانی ۴۰۰ میلیارد تومان در این زمینه تامین خواهند کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به به مشکلاتی که سال گذشته در زمینه تامین برق صنایع وجود داشت، گفت: با حمایت وزارت نیرو تلاش می‌شود که تا پایان سال آینده ۳ هزار مگاوات برق وارد ناحیه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شود.

ادای احترام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به مقام شامخ شهدای گمنام

گفتنی است، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ابتدای این سفر با حضور در معراج الشهدای حسینیه بزرگ امیرچخماق یزد با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام رفیع شهداء ادای احترام کرد.

در این مراسم معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد، رییس سازمان صمت استان و سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، رسولیان را همراهی کردند.

حضور در نشست هم اندیشی مدیران شهرک‌های صنعتی و صمت استان و بازدید و بهره برداری از چند واحد تولیدی و دانش بنیان از دیگر برنامه‌های معاون وزیر صمت در سفر به یزد است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده