تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۷۱۴۵
سرویس خبر : محیط زیست
کلانتری:

پیگیر مسائل و دغدغه های زیست محیطی مردم هستیم

می متالز - سومین روز گرامیداشت هفته هوای پاک با عنوان هوای پاک، مردم و اطلاع‌رسانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از طریق تریبون آزاد در ایستگاه متروی شهدای هفت تیر پاسخگوی سوالات و نظرات شهروندان در حوزه محیط زیست و خصوصا مسایل و معضلات آلودگی هوای استان بود.
پیگیر مسائل و دغدغه های زیست محیطی مردم هستیم

به گزارش می متالز، کیومرث کلانتری در حاشیه این دیدار مستقیم و صمیمی با شهروندان، با اشاره به اینکه شنیدن و توجه به حرف‌ها و دغدغه‌‌‌های مردم در حوزه‌‌‌های مختلف به ویژه مسایل اجتماعی در رسیدگی و حل معضلات راهگشا است، گفت: امروز فرصتی شد تا به بهانه هفته هوای پاک دیدار چهره به چهره با مردم داشته باشیم و شهروندان نیز نظرات، انتقادات و پیشنهادات خوبی ارائه دادند و ما قطعا این مسائل و دغدغه‌‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همیشه گفته‌‌ایم که موضوعات و مشکلات حوزه محیط زیست در قالب مشارکت عمومی، تفکر، برنامه‌‌ریزی مناسب و مدیریت صحیح قابل حل یا کاهش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه ما خدمتگزار مردم هستیم، اظهار داشت: محور مردمی در شعار ملی هوای پاک امسال با عنوان هوای پاک، مسئولان و مردم بسیار کلیدی است و ما باید در امور مدیریتی و پیشبرد کارها به نظرات شهروندان نیز توجه کنیم. 

کلانتری با بیان اینکه خوشبختانه مردم نسبت به قبل به مسائل محیط زیستی آشناتر و آگاه‌‌تر شده‌‌اند و برای موضوعات مرتبط با آن ارزش و اهمیت ویژه قائل هستند، تصریح کرد: برنامه امروز با هدف تاکید بیشتر بر توسعه و استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی بود و برای مردم جایگاه مترو و ضرورت آن به عنوان یکی از واحدهای خدمات‌‌رسان در ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر تشریح شد.

حجت نظری، معاون شرکت بهره‌‌‌برداری متروی تهران نیز در حاشیه این برنامه با اشاره به اینکه محیط زیست و متروی تهران تعامل خوبی با هم دارند، خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت مترو به عنوان سیستم حمل و نقل عمومی منجر به این خواهد شد که هوای پاک بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌‌دهد که تعداد روزهای سالم بیشتری در سال داشته‌‌‌ایم و این بسیار امیدوارکننده است، ابراز داشت: امیدوارم مسئولان کشور حمایت بیشتری در توسعه ناوگان متروی تهران داشته باشند تا بتوانیم با تامین سریع‌تر ناوگان مترو به افزایش بیشتر تعداد روزهای هوای پاک کمک کنیم.

عناوین برگزیده