تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۲۷۱۴۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی عنوان کرد:

بیش از ۱۳۵ هزار مورد بازرسی طی یک ساله دولت در استان

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: از ابتدای شهریور سال ۱۴۰۰ تا پایان تیر سال جاری ۱۳۵ هزار و ۴۸۴ مورد بازرسی از واحد‌ها صنفی، غیر صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی استان انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: از ابتدای شهریور سال ۱۴۰۰ تا پایان تیر سال جاری ۱۳۵ هزار و ۴۸۴ مورد بازرسی از واحد‌ها صنفی، غیر صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی استان انجام شده است.

وی افزود: بازرسی‌های انجام شده در طول یک ساله دولت سیزدهم منجر به تشکیل ۱۳ هزار و ۷۸۸ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۷ هزار و ۶۶۸ میلیارد و ۲۹۹ میلیون ریال شد که جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع گردید.

سرتیپی تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده ۳۱ هزار و ۷۳ مورد بازرسی از تولیدی‌های صنفی و غیر صنفی استان انجام و ۵ هزار و ۱۴۲ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۸۲۳ میلیارد ریال تشکیل و جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

مدیر کل صمت استان اضافه کرد: طی یکساله گذشته جهت کنترل و رصد عملکرد واحد‌های صنفی عمده فروشی، ۱۷ هزار و ۳۵۳ مورد بازرسی در استان انجام و یک هزار و ۲۵۴ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از یک هزار و ۵۲۲ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال تشکیل و جهت صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شده است.

سرتیپی خاطرنشان کرد: از اول شهریور سال ۱۴۰۰ تا ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۱ در راستای نظارت بر عملکرد واحد‌های صنفی توزیعی و خرده فروشی در سطح عرضه ۷۲ هزار و ۲۵۸ مورد بازرسی از واحد‌های خرده فروشی استان انجام شد که منتج به تشکیل ۵ هزار و ۷۶۰ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال گردید.

وی با اشاره به بازرسی از شرکت‌های وارد کننده گفت: طی بازه زمانی فوق از عملکرد ۵۱ شرکت وارد کننده بازرسی به عمل آمد که ۱۴ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۴۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع گردید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده