تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۷۱۸۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار بردسکن:

معادن باعث تثبیت اشتغال و کاهش آمار بیکاری شده است

‌می‌متالز - فرماندار شهرستان بردسکن گفت: در سطح این شهرستان معادن باعث تثبیت اشتغال و کاهش آمار بیکاری شده است.

به گزارش می‌متالز، علی دهقان زاده در نشست خبری اظهار داشت: با اعلام اینکه امسال در هفته دولت ۴۶ پروژه با اعتبار۴۳۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد گفت: ۹۱ درصد از این پروژه‌ها در مناطق روستایی و بقیه در مناطق شهری است که سهم دولت بالای ۹۰ درصد است.

دهقان زاده به شاخص‌ترین پروژه‌های هفته دولت اشاره کرد و گفت: در هفته دولت باید پروژه‌هایی که مشکلات مردم را برطرف کند افتتاح شود.

وی همچنین در حوزه نهضت ملی مسکن به درخواست‌های دو شهر بردسکن و انابد اشاره کرد و افزود: درخواست‌های زیادی از شهروندان بردسکن و انابد برای نهضت ملی مسکن داشته ایم، اما تاکنون زمین مورد نیاز فراهم نشده است.

وی گفت: اطراف بردسکن پر از زمین‌های خالی است، اما هر جایی که دست می‌گذاریم در تصرف اداره اوقاف است که می‌طلبد اداره اوقاف همراهی و همکاری بیشتری در جهت احداث مسکن ملی داشته باشد.

وی همچنین با توجه به اینکه شهرستان بردسکن بر روی گسل زلزله قرار دارد این معضل، کار راه و شهرسازی را سخت‌تر کرده است و پیدا کردن زمین مناسب سخت شده است.

فرماندار بردسکن به فعالیت بیش از ۱۵ معدن در شهرستان بردسکن اشاره کرد و گفت: ما ناگزیر هستیم زمینه و زیرساخت‌های فعالیت معادن ر ا در شهرستان به وجود بیاوریم. دنیا به سوی توسعه معادن حرکت می‌کند، لذا فعالیت معادن کار نادرستی نیست و باید معادن را غنیمت بدانیم، اما باید فراوری معادن را در کنار استخراج آن‌ها پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه اشتغال دغدغه اول کشور است افزود: در شهرستان بردسکن به واسطه وجود معادن، فرد بیکار نداریم.

دهقان زاده بر ضرورت احیای قنات‌های موجود در شهرستان تاکیدکرد و گفت: پیگیر احیای قنوات هستیم، قنات‌هایی داریم که قابل احیا است و خروجی آب را افزایش می‌دهد و می‌توانیم با احیای آن‌ها باری را از روی دوش کشاورزان برداریم.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده