تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۲۷۲۸۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فرآوری ذخایر معدنی؛ اصل مهم و اساسی در خراسان جنوبی

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تنوع ذخایر و تعدد معادن موجود در استان، بیان کرد: چاره‌ای جز فرآوری ذخایر معدنی نداریم.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت، امشب ۱۲ شهریور در مراسم کلنگ زنی کارخانه فرآوری مس که در راستای برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران، برگزار شد، اظهار کرد: تنها راهکار ایجاد ارزش افزوده از ذخایر معدنی، فرآوری آنهاست.

وی با اشاره به این که امروز و طی این مراسم، کارخانه فرآوری کانسنگ مس کلنگ زنی می‌شود، تصریح کرد: ما حمایت‌های لازم را خواهیم داشت تا در آینده نزدیک شاهد افتتاح این واحد تولیدی باشیم.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی شرکت احیای صنایع خراسان ایجاد می‌شود. راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال ۸۰ نفر را فراهم می‌آورد.

ظرفیت تولید سالانه در این واحد تولیدی ۱۰ هزار تن است. این مراسم با حضور نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، ائمه جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

فرآوری ذخایر معدنی؛ اصل مهم و اساسی در خراسان جنوبی

افتتاح مرکز اورژانس روستایی شهرک طاهریه در شهرستان فردوس

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی، مرکز اورژانس روستایی شهرک طاهریه در شهرستان فردوس افتتاح شد. مرکز اورژانس روستایی شهرک طاهریه، یک پایگاه عشایری و کویری است.

این پایگاه با ۴ نفر نیرو به حدود هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنین روستا‌های عشایری چاه نو، پلوند، خانه کوک و ... و نیز مسافران و گردشگرانی که در این منطقه تردد می‌کنند، خدمات ارائه می‌کند. اعتبار هزینه شده برای احداث این پایگاه به مساحت ۱۴۵ مترمربع زیربنا ۲ میلیارد تومان است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده