تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۲۰
بازدید: ۳۸۲
کد خبر: ۲۷۳۷۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحلیل روزانه بازار آهن ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

‌می‌متالز - بررسی بازار آهن امروز، ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد قیمت‌ها در این بازار با ثبات نسبی مواجه شدند.

به گزارش می‌متالز، بررسی بازار آهن امروز، ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ حاکی از آن است که قیمت‌ها در این بازار همچون بازار ارز با ثبات نسبی همراه بوده است.

در این راستا، گزارش‌ها از کف بازار ارز حاکی از آن است که اسکناس دلار در میدان فردوسی، مرکز ارزفروشان تهران با نرخ ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود.

همچنین آخرین خبر از مذاکرات احیای برجام به اظهارات نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی برمی‌گردد. برهمین اساس، «یائیر لاپید» امروز گفته است که این رژیم کمپینی سیاسی برای ممانعت از احیای توافق هسته‌ای و جلوگیری از رفع تحریم‌ها را مدیریت می‌کند و کار هنوز پایان نیافته است. او افزوده است: اسرائیل اطلاعات جدیدی را درباره فعالیت ایران در سایت‌های هسته‌ای به اروپایی‌ها داده است.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بیانیه اخیر تروییکای اروپایی، با اشاره به سابقه همکاری و تعامل سازنده جمهوری اسلامی به عنوان یک عضو مسئولیت‌پذیر معاهده منع اشاعه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بار دیگر بر لزوم اجتناب از سیاسی‌کاری و طرح اتهامات بی‌پایه علیه کشورمان تأکید کرده و یادآور شده که پیشرفت مذاکرات در بسیاری از مقاطع از جمله مقطع اخیر، نتیجه ابتکارات و ایده‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی به طرف‌های اروپایی درباره تأثیرپذیری از فضاسازی طرف‌های ثالثی که از ابتدا مخالف روند مذاکرات بوده و اکنون نیز با همه توان به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات هستند، هشدار داد. کنعانی در این ارتباط افزود: باعث تاسف است که سه کشور اروپایی با این بیانیه نسنجیده، گام در مسیر رژیم صهیونیستی مبنی بر شکست مذاکرات گذاشته اند و بدیهی است در صورت تداوم چنین رویکردی، باید مسؤلیت نتایج آن را نیز بپذیرند.

در ادامه از بورس کالا خبر رسید امروز یکشنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، از ۷۰ هزار تن محصول فولادی عرضه شده در تالار صنعتی بورس کالا، هیچ محصول فولادی مورد معامله قرار نگرفت.

در همین حال، امروز ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی بریکت در بورس کالا با قیمت پایه ۸۱ هزار و ۶۳۹ ریال عرضه شد که به دلیل کمبود تقاضای لازم از روی تابلو معاملات بورس کالا حذف شد.

خبر دیگر اینکه حمید رضایی، یک فعال حوزه فولاد، کاهش قیمتی محصولات فولادی پس از احیای برجام را نسبت به محصولات دیگر اندک دانست و گفت: بروز تاثیرات احیای برجام در بازار محصولات فولادی ۷ الی ۸ ماه طول می‌کشد.

همچین بررسی بازار جهانی فولاد – بامحوریت بررسی معاملات بورس بازار لندن در یک هفته اخیر- از تلاطم در این بازار جکایت دارد به طوری که در طی یک هفته اخیر، مقاطع فولادی در این بازار با چالش روبرو و هر کدام در حال طی کردن مسیر‌های مخالف یکدیگر و در حال افت و خیز بودند. در این میان، قیمت ورق گرم آمریکا که به سال ۲۰۲۰ برگشته بود، با افزایش نرخ خود توانست از حالت رکود و سقوط خارج شود.

با این حال، قیمت سنگ آهن وارداتی در چین پس از آن که در شهر شنگژو اعلام شد پروژه‌های متوقف شده مسکن دوباره فعال می‌شوند بالا رفت و متوسط قیمت سنگ آهن عیار ۶۲ درصد ۱۰۰.۶۲ دلار در هر تن سی اف آر ثبت شد. ند.

در هر صورت، تحلیل آخرین رویداد‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر همه نگاه‌ها در بازار آهن به تحولات در بازار ارز و سرنوشت برجام چشم دوخته‌اند.

از وضعیت قیمت‌ها در بازار چه خبر؟

بررسی بازار آهن امروز ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد در بازار میلگرد به غیر از چهار شرکت که قیمت محصولات خود را با ۵۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش قیمت مواجه کردند، مابقی شرکت‌ها قیمت محصولات خود را تغییر ندادند.

همچنین در بازار نبشی و ناودانی، یک شرکت قیمت محصولات خود را با ۵۰ تا ۱۵۰ تومان کاهش و یک شرکت قیمت محصولات خود را با ۲۰۰ تومان افزایش اعلام کرد.

در بخش کیلویی بازار تیرآهن یک شرکت قیمت محصولات خود را ۱۵۰ تومان و یک شرکت دیگر قیمت محصولات خود را ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش داد، ضمن اینکه در بخش تیرآهن شاخه‌ای ۳ محصول تا ۶۰ هزار تومان افزایش و ۳ محصول تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش مواجه شدند.

در بازار پروفیل دو شرکت قیمت محصولات خود را ۱۰۰ تومان افزایش و یک شرکت دیگر قیمت محصولات خود را ۲۰۰ تومان افزایش داد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده