تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۲۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۷۴۰۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

واردات ماشین آلات معدنی تسریع شود/ لزوم توجه معدن کاران به مسوولیت اجتماعی

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت فعلی بهره‌برداری از معادن تسریع در واردات ماشین آلات معدنی ضروری است.

به گزارش می‌متالز، فتح‌الله توسلی صبح دوشنبه در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به روند بهره‌برداری از معادن در کشور و چالش‌های پیش روی این صنعت اظهار داشت: فرسوده بودن ماشین‌آلات عمده‌ترین چالش حوزه معدن است و این امر غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها آسیب جدی به معادن زد، تصریح کرد: فرسوده بودن ماشین‌آلات منجر به از بین رفتن مواد معدنی نیز می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی واردات ماشین آلات معدنی با توجه به نبود علم و فناوری تولید این خودرو‌ها به کشور را ضروری دانست و گفت: ضروری است واردات ماشین آلات معدنی تسریع یابد.

وی در خصوص توجه معدن کاران به مسوولیت اجتماعی شان در قبال محیط زیست نیز افزود: معادن اغلب به منابع طبیعی و محیط زیست آسیب می‌زنند و به مسوولیت اجتماعی خود تن نمی‌دهند.

توسلی ادامه داد: مردم ساکن افراد معادن از فعالیت آن‌ها ناراضی هستند و همواره شاهد تنش‌هایی به ویژه در مناطق روستایی هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس لایحه بودجه کشور امسال معدن‌داران باید بخشی از درآمد خود را در منطقه واقع شده معدن هزینه کنند، اضافه کرد: این در حالی است که تاکنون بسیاری از معدن‌داران به این قانون تمکین نکرده‌اند و دولت باید نظارت بهتری در این زمینه داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای فعالیت در حوزه معدن نیز تصریح کرد: این امر ضرورتی است که باید از گذشته مورد توجه قرار می‌گرفت، ضروری است ارتباط معادن و این شرکت‌ها به منظور بهره برداری بهتر محقق شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده