تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۷۴۸۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:

موافقت مجلس با کاهش حقوق گمرکی با هدف کاهش هزینه‌های مردم

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: موافقت مجلس با لایحه دولت برای کاهش حقوق گمرکی از ۴ به یک درصد با هدف کمک به تولید کننده‌ها و کاهش هزینه‌های مردم برای کالا‌های وارداتی بود.

به گزارش می‌متالز، محسن زنگنه گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای شفافیت و انضباط مالی مصوب کردیم که حقوق ورودی، گمرکی و سودبازرگانی بر اساس دلار و با نرخ ETS محاسبه شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های گذشته حقوق گمرکی بر اساس نرخ ۴۲۰۰ تومانی محاسبه می‌شد افزود: امسال دولت مکلف بود که نرخ ETS را به عنوان نرخ پایه برای محاسبه حقوق گمرکی و ورودی و ... لحاظ کند.

وی یادآور شد: در همین راستا به صورت ریالی میزان حقوق گمرکی کالا‌های گمرکی افزایش پیدا کرده و دولت در همین راستا لایحه‌ای را به مجلس ارسال کرد تا با هدف برای کاهش فشار هزینه‌های تولید، حقوق گمرکی از ۴ به یک درصد کاهش پیدا کند.

زنگنه در ادامه تصریح کرد: بنابر این با توجه به اینکه این لایحه فقط برای کالا‌های واسطه‌ای، ماشین آلات، نهاده‌های تولیدو... بوده و کاهش آن به نفع تولید کننده است و هزینه‌های تولید از محل کالا‌های وارداتی را کاهش داده و از سوی دیگر این امر در حوزه تورم هم موثر بوده و هزینه مردم را کاهش می‌دهد، مجلس با آن موافقت کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار