تاریخ: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۳
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۷۵۵۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فروش سیمان افزایش یافت

‌می‌متالز - شرکت سیمان درود در ۶ ماهه امسال توانسته رشد ۶۰ درصدی را به نسبت ۶ ماهه سال گذشته در فروش خود داشته باشد. روند فروش این شرکت و نرخ محصولات داخلی و صادراتی سیمان درود بیانگر توانایی این شرکت برای انتشار صورت‌های مالی شش ماهه با رشد سود خالص قابل توجهی طی ماه جاری است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سیمان درود در اطلاعیه عملکرد ماهیانه شهریور که توسط سامانه کدال منتشر شد، از افزایش ۱۱۷ درصدی فروش ماهانه خود به نسبت مرداد ماه پرده برداری کرد. سیمان درود در مرداد ماه امسال توانست با ۳۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش رشد ۳۱ درصدی را به نسبت مرداد سال گذشته داشته باشد. در شهریورماه با افزایش ۱۱۷ درصدی فروش ماهانه نسبت به مرداد، فروش ۷۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی برای سیمان درود به ثبت رسید. نرخ فروش دو محصول استراتژیک سیمان درود نشان می‌دهد که از جهت رشد نرخ نیز حمایت مناسبی در فروش ماه‌های امسال انجام شده است. نرخ سهام سیمان درود در دو هفته اخیر نزولی بوده، اما سهام این شرکت با وجود افت شاخص کل در شش ماهه امسال از عملکرد بهتری برخوردار بوده و بازدهی مثبت داشته است.

فروش ماهانه سدور در ۱۸ ماه اخیر


فروش ماهانه شرکت سیمان درود نشان می‌دهد که این مجموعه بازار فروش فصلی دارد و فروش ماهیانه در این شرکت از تناوب بالایی برخوردار است. سدور در ماه‌های آخر هر فصل بهترین فروش‌های سال خود را به ثبت می‌رساند و در ماه‌های ابتدایی هر فصل نیز عملکرد ضعیفی به نسبت ماه قبل خود دارد. شرکت سیمان درود در سال ۱۴۰۰ توانست ۴۰۶.۳ میلیارد تومان فروش داشته باشد و متوسط فروش ماهانه برای این شرکت در سال قبل ۳۴ میلیارد تومان بوده است. در ۶ ماهه امسال سیمان درود ۲۷۳.۵میلیارد تومان فروش داشته که ۶۰ درصد بیشتر از ۱۷۱.۴ میلیارد تومان ۶ ماهه سال قبل است و در این شش ماهه متوسط فروش ماهانه به ۴۵.۶ میلیارد تومان در ماه رسیده است.


فروش ماهانه سرود۰۷.۰۲


فروش شهریور ماه امسال برای شرکت سیمان درود ۷۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است که به نسبت ۳۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش مرداد ماه رشد ۱۱۷ درصدی داشته است و به نسبت ۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش شهریور ۱۴۰۰ نیز رشد ۴۲ درصدی داشته است. روند فروش ماهانه به جز مقدار فروش که فصلی بودن آن تناوب شدیدی در فروش ماهانه ایجاد کرده است، از نرخ فروش نیز تأثیر می‌گیرد.

نرخ فروش دو محصول استراتژیک سیمان درود از ابتدای سال ۱۴۰۰ روندی صعودی را به خود گرفته است. سیمان کیسه‌ای تیپ دو برای سدور منبع اصلی فروش داخلی محسوب می‌شود. این محصول در ۶ ماهه امسال فقط یک ماه را از تمامی ماه‌های سال قبل نرخ بیشری نداشته است. نرخ سیمان تیپ دو در شهریور امسال ۲۳ درصد بیشتر از شهریور سال گذشته بوده است. دیگر محصول استراتژیک سیمان درود را می‌توان کلینکر تیپ پنج دانست که بیشتر فروش صادراتی این شرکت از این محصول انجام می‌شود. نرخ فروش این محصول نیز در تمام شش ماه گذشته به نسبت ماه مشابه در سال قبل بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است و در دو ماه اخیر با رشد قابل توجهی همراه بوده و در شهریور امسال به نسبت شهریور سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته است.

عملکرد مالی سیمان درود در فصل بهار


شرکت سیمان درود در فصل بهار امسال عملکرد مالی مناسبی را در صورت‌های سود و زیان خود به جای گذاشته است. این شرکت توانسته است با افزایش فروشی که در فصل بهار امسال به نسبت بهار۱۴۰۰ داشته است، توانست رشد ۳ میلیارد تومانی در سود ناخالص خود ایجاد کند و به نسبت سود ناخالص بهار ۱۴۰۰ رشد ۱۲ درصدی را در این معیار سود و زیانی ایجاد کند. هزینه‌های عملیاتی برای شرکت سیمان درود در بهار امسال رشد ۱۷ درصدی معادل ۳.۵ میلیارد تومان داشت و باعث شد تا سود عملیاتی این شرکت به جای رشد، کاهش ۷ درصدی را تجربه کند. کنترل هزینه‌های مالی در فصل بهار کاملا چشمگیر بوده است به شکلی که افت ۱.۵ میلیاردی هزینه‌های مالی بهار امسال به نسبت ۱۴۰۰ باعث شد تا سود خالص فصلی برای این شرکت ۱ میلیارد بیشتر از سال گذشته باشد و رشد ۳۲ درصدی را برای سود خالص این شرکت به همراه داشته باشد.

منبع: گسترش نیوز

عناوین برگزیده