تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۳
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۷۶۰۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مسوول:

مطالبات تجار خراسان شمالی در سفر به ترکمنستان پیگیری می‌شود

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: مطالبات تجار خراسان شمالی با سفر به کشور ترکمنستان پیگیری می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سعید پورآبادی از اعزام هیأت تجاری از این استان به کشور ترکمنستان خبر داد و اظهار کرد: اعزام این هیأت تجاری، ۲۶ مهر ماه انجام خواهد شد که سفری ۴ روزه خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که تعدادی از تجار که در سال‌های گذشته به کشور ترکمنستان کالا صادر کرده اند در حال حاضر مطالباتی دارند و آیا طی این سفر این موضوع نیز مطرح خواهد شد؟ تاکید کرد: یکی از اهداف سفر، پیگیری مطالبات تجار خراسان شمالی در کشور مذکور است.

پورآبادی افزود: در حال جمع بندی رقم دقیق مطالبات تجار خراسان شمالی در این کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در سال‌های گذشته ارتباطات تجاری خوبی با کشور ترکمنستان داشته و مقدار زیادی کالا توسط تجار این استان به آن کشور صادر می‌شد، ادامه داد:، اما در حال حاضر میزان صادرات کالا از این استان به ترکمنستان به شدت کاهش یافته است.

این مقام مسوول تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف این سفر، توسعه مراودات تجاری با کشور ترکمنستان است.

وی بیان کرد: طی یکی دو سال گذشته تفاهم نامه آخال با کشور ترکمنستان منعقد شد که پیگیری این موضوع یکی دیگر از اهداف مهم این سفر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: طی این سفر، ۲۰ نفر از بخش خصوصی و ۱۰ نیز از بخش دولتی حضور خواهند داشت.

به گفته وی طی ۵ ماه نخست امسال ۱۶۶ میلیون دلار کالا از این استان به ترکمنستان صادر شده است.

خراسان شمالی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده