تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۷۶۵۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ادامه روند نزولی بازار سهم متاثر از مداخلات

‌می‌متالز - حمید میرمعینی گفت: قیمت ارز در بازار سرمایه بی اثر بوده و این مساله نشان می‌دهد که بازار در یک روند طبیعی قرار ندارد و تا زمانی که مداخلاتی در بورس اتفاق می‌افتد و سیاست‌ها اثرات منفی بر شرکت‌های بورسی می‌گذارند مشکلات همچنان پابرجا می‌مانند.

به گزارش می‌متالز، با وجود اینکه در یک سال گذشته قیمت نفت روندی صعودی داشته و ایران توانسته درآمد نفتی خود را هم افزایش دهد، با این حال مشکلات در اقتصاد کشور همچنان وجود دارد به طوری که بازار سرمایه برخلاف روند صعودی ارز و افزایش حاشیه سود شرکت‌ها همچنان روندی نزولی است.

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت ارز در محدوده‌ای بالاتر از قله قبلی معامله می‌شود و این نشان دهنده تثبیت قیمت ارز در سطح بالای ۳۰ هزار تومان است، گفت: در شرایط کنونی اگر دولت سیاست‌های را برای عبور از مشکلات ارزی انجام ندهد قیمت ارز تا پایان سال احتمالاً به ۴۰ هزار تومان هم می‌رسد.

حمید میرمعینی با بیان اینکه اقتصاد کشور کاملا تورمی است، افزود: در مقطع کنونی بخشی از کالا‌ها متاثر از قیمت ارز نرخ‌های صعودی را دنبال می‌کنند و اگر وضعیت به همین منوال بماند بازهم شاهد رشد قیمت کالا‌ها خواهی بود ازطرف دیگر دولت کسری بودجه دارد که در ماه‌های پایان سال بیشتر نمایان می‌شود، به همین دلیل اگر سیاستی برای کنترل نرخ ارز و ... بکار گرفته نشود نه تنها در پایان سال شاهد رشد قیمت ارز خواهیم بود قیمت کالا‌ها هم بالا می‌رود و این مساله متاثر از دو فاکتور نرخ ارز و افزایش حجم نقدینگی است که می‌تواند در نیمه دوم سال در نتیجه استقراض از سیستم بانکی و ... به وجود بیاید.

او با تاکید بر اینکه بازار‌های مالی همچون بورس بی توجه به تغییرات قیمت ارز همچنان روندی نزولی را طی می‌کند، اظهار کرد: برخلاف آنچه که تصور می‌شد قیمت ارز در بازار سرمایه بی اثر بوده و این مساله نشان می‌دهد که بازار در یک روند طبیعی قرار ندارد و تا زمانی که مداخلاتی در بورس اتفاق می‌افتد و سیاست‌ها اثرات منفی بر شرکت‌های بورسی می‌گذارند مشکلات همچنان پابرجا می‌مانند.

منبع: خبرگزاری موج

عناوین برگزیده