تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۷۷۰۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فقدان فرآوری و کمبود منابع آبی معضل پهنه‌های معدنی در استان سمنان

‌می‌متالز - استاندار سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در بخش معدن وعده داد: همه تلاش خود را برای رفع نیاز‌های آبی بخش معدن در این استان بکار گیرد.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدرضا هاشمی ۲۴ مهرماه اظهار کرد: استان سمنان از نظر تنوع موادمعدنی و حجم ذخائر معدنی از استان‌های پیشرو در کشور است.

وی از سمنان به عنوان یک استان معدنی نام برد و تصریح کرد: معادن نقش ویژه و تاثیرگذاری در بحث تحقق رشد اقتصادی خواهند داشت.

استاندار سمنان بر لزوم تامین زیرساخت‌های لازم و از جمله رفع کمبود منابع آبی به عنوان یک ضرورت تاکید و خاطرنشان کرد: تامین آب برای معادن یکی از دغدغه‌هایی است که در دستور کار قرار داشته و پیگیری خواهد شد.

هاشمی با اشاره به لزوم اجرای قانون و بهره مندی مناطق حاشیه پهنه‌های معدنی از این سرمایه الهی گفت: بحث دریافت یک درصد حق اجتماعی از معادن به صورت مستمر پیگیری و محقق شود.

وی بر ضرورت توجه به فرآوری موادمعدنی و جلوگیری از خام‌فروشی‌ها تاکید کرد و ادامه داد: براساس تاکیدات رئیس‌جمهوری، مقوله فرآوری مواد معدنی در داخل استان‌ها و همجوار معادن امری ضروری و قابل توجه است.

استاندار سمنان همچنین با تاکید بر تامین نهاده‌های دامی در آستانه فصل پائیز و زمستان با پرداخت تسهیلات بانکی به شرکت‌های تعاونی عشایری، گفت: فروش به موقع دام عشایر باید با برنامه وبه صورت ترکیبی برای عشایر غیور استان انجام شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل پائیز و زمستان و ضرورت تامین نهاده‌های دامی تصریح کرد: اداره کل امور عشایری و جهاد کشاورزی برای تامین نهاده‌های دامی تدبیر کنند.

وی با بیان اینکه سه کارخانه تولید دام در استان فعال است، خاطرنشان کرد: سالانه قریب به ۷۰ هزار تن نهاده‌های دامی در این کارخانه‌ها تولید می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه مشکل نقدینگی و پرداخت تسهیلات به عشایر و همچین شرکت‌های تعاونی عشایری برطرف شود، افزود: آنچه برای عشایر اولویت دارد تامین نهاده‌های دامی و فروش دام به صورت ترکیبی است.

استاندار سمنان تحصیل دانش آموزان عشایر را یک ضرورت برشمرد و گفت: آموزش و پرورش استان باید در این مهم، اهتمام بیشتری داشته باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه عشایر استان سمنان تولید کننده گوشت و لبنیات است، تصریح کرد: تامین بخش اعظمی از گوشت قرمز استان و کشور برعهده دامداران و عشایر استان است.

استاندار سمنان خرید دام ترکیبی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: لازم است تا تشکل‌های عشایری در جهت تقویت فرهنگ عشایری تقویت شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار