تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۷۷۷۶۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک فعال فولادی عنوان کرد:

دولت موانع پیش روی صادرکنندگان فولاد را برطرف کند

‌می‌متالز - مدیر عامل ذوب آهن اردبیل با اشاره به اینکه تولید کنندگان کشور برنامه‌های صادراتی خاص خود را برای محصولاتشان دارند، گفت: دولت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولاد حمایت کند.

به گزارش می‌متالز، تقی بهرامی اظهار کرد: افزایش بهره‌وری و رفع موانع تولید و صادرات، ازجمله مواردی است که اکنون بیش‌ازپیش باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

مدیر عامل ذوب آهن اردبیل ادامه داد: صادرات محصولات زنجیره فولاد، با عدم کنترل اوضاع و ضعف در حمایت از صادرکنندگان، هر روز وخیم‌تر می‌شود و ابلاغ بخشنامه‌های خلق الساعه باعث ایجاد نااطمینانی و ناامن شدن فضای صادرات برای تجار این حوزه شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زنجیره فولاد و صنایع مختلف صورت گرفته است. در حال حاضر می‌توانیم بگوییم ظرفیت‌های ایجادشده در بسیاری از حوزه‌ها بیش از نیاز مصرف‌کنندگان داخلی است و ظرفیت‌های خوبی در کشور ایجاد شده، ولی به‌علت مشکلات موجود، از این ظرفیت‌ها به‌طور کامل استفاده نمی‌شود. از همین رو، ما نیازمند ایجاد نهضت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و افزایش بهره‌وری در کنار رفع موانع تولید و صادرات هستیم.

بهرامی با بیان اینکه باید دولت در رابطه با تسهیل صادرات محصولات فولادی اقدامات لازم را انجام دهد، افزود: باید تولید کننده بتواند با فراغت بهتری تمرکز خود را بر تولید و صادرات محصولات داشته باشد. در شرایط فعلی هزینه‌ها برای صادرات مشکل‌ساز شده و دولت باید تدبیری را برای حل این مشکل بیندیشد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پنج ضلعی مخل فضای کار
وضعیت محیط کسب‌وکار در زمستان ۱۴۰۲ از نظر فعالان اقتصادی زیرمجموعه اتاق بازرگانی بررسی شد

پنج ضلعی مخل فضای کار