تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۷۷۸۴۲
سرویس خبر : انرژی

آژیر خطر کمبود برق در اتحادیه اروپا به صدا در آمد

‌می‌متالز - هشدار انرژی برای کشور‌های اتحادیه اروپا صادر شد و فرانسه و ایرلند با بزرگ‌ترین خطر قطعی برق در زمستان امسال روبرو هستند.

به گزارش می‌متالز، شبکه اروپایی اپراتور‌های سیستم انتقال برق هشدار داده که سیستم‌های برق فرانسه و ایرلند آسیب‌پذیرترین سیستم برق در خاموشی زمستانی هستند.

بر اساس چشم انداز زمستانی آن که در روز پنجشنبه منتشر شد، شبکه برق این منطقه با بیشترین استرس در ماه‌های ژانویه و فوریه مواجه خواهد شد، اما ممکن است فرانسه و ایرلند در اوایل نوامبر یا دسامبر با این مشکلات آسیب ببینند. در این گزارش آمده: وضعیت زمستان امسال بحرانی است، اما قابل کنترل است.

ایرگرید که جریان برق در سراسر ایرلند را مدیریت می‌کند در چشم انداز خود گفت که مشتریان می‌توانند به طور متوسط ​​چهار ساعت بدون برق در زمستان مواجه شوند. در همین حال، طبق گفته شبکه اروپایی اپراتور‌های سیستم انتقال برق، مشتریان در فرانسه در طول زمستان به دلیل تولید کم انرژی هسته‌ای تا ۲۶ ساعت بدون برق خواهند بود.

این گروه هشدار داد که نروژ و سوئد نیز در صورت خشک بودن زمستان با خطر قطعی مواجه هستند، زیرا هر دو کشور تا حد زیادی به برق آبی متکی هستند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده