تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۲۷
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۷۷۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی تاکید کرد:

عدم توقف روند توسعه معدنی

می متالز - عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران با عنوان اینکه روند توسعه و فعالیت واحدهای تولیدی در زمان تحریم‌ها متوقف نخواهد شد، گفت: پتانسیل بالای ایران در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف کشورهای خارجی باعث شده این کشورها علی رغم تحریم‌ها به تعاملات و همکاری‌های خود ادامه دهند.
عدم توقف روند توسعه معدنی

به گزارش می متالز، علاالدین میرمحمدصادقی رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی و عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران  در خصوص روند توسعه بخش معدن کشور در شرایط تحریمی  اظهار داشت: تحریم ها بر حوزه معدن و صنایع معدنی تأثیر چندانی ندارد چراکه  به واسطه پتانسیل بالای ایران در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف کشورهای خارجی علی رغم تحریم تمایل به ادامه همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از پنجاه نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد، بیان کرد: بعضی از ذخایر موجود در ایران استراتژیک است و کشورهای زیادی به عنوان مواد اولیه صنایع معدنی از آن استفاده می‌کنند و به آنها احتیاج دارند.

میرمحمدصادقی افزود: ممکن است فعالان بخش معدن و صنایع معدنی در واردات و به‌روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات با مشکل روبرو شود، اما روند توسعه و فعالیت واحدهای تولیدی در زمان تحریم‌ها متوقف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه انسجام بین بخش خصوصی و دولت کلید گذر از شرایط تحریمی است، گفت: با همکاری دولت امکان تجهیز معادن و ادامه فعالیت و حتی افزایش ذخایر معدنی برای تغذیه و پشتیبانی صنایع در این بخش تسهیل خواهد شد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی در پاسخ به این پرسش که وجود نمایشگاه‌های بین‌المللی در بخش معدن و صنایع معدنی تا چه میزان به توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کمک می‌کند؟، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه‌ها می‌تواند پاسخی باشد به تبلیغات منفی که علیه کشور صورت می‌گیرد و همچنین در آشنایی مردم با چگونگی فعالیت‌های معدنی و جذب سرمایه برای توسعه بسیار موثر است.

عناوین برگزیده