تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۷۷۹۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد در ایران گرانتر از بازار جهانی است/ نوسانات ارزی، متهم اصلی بلاتکلیفی صنعت

‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره شرکت آهن و فولاد ارفع، عدم واکنش درست مسوولان داخلی را دلیل اصلی بلاتکلیفی بازار ارز خواند و تاکید کرد: در صورت ادامه یافتن این وضعیت، به زودی شاهد افزایش نرخ دلار در جریان معاملات خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر پوریانی درباره اینکه پیام جدید آمریکا به ایران برای بازگشت به نقطه توافق مذاکرات احیای برجام چه تاثیری می‌تواند بر بازار ارز بگذارد، بیان کرد: در حال حاضر احیای برجام بیشتر احیا کننده منافع ابرقدرت‌ها است تا اینکه در زمینه تامین مالی برای کشورمان اثرگذار واقع شود.

وی به بررسی دلیل تمایل کاخ سفید برای توافق هر چه زودتر با ایران پرداخت و اظهار داشت: این تمایل آمریکا، به واسطه هراس از سلاح‌های استراتژیک و پیشرفته کشور ما ایجاد شده است و کاخ سفید دلسوزی برای صنعت ما ندارد.

این کارشناس تصریح کرد: در این شرایط، به محض عدم قبول شروط غربیان توسط مسوولین ایرانی، جنگ رسانه‌ای از جانب غرب شروع شد و متاسفانه ما نیز توانایی خنثی کردن این بار روانی را نداشتیم.

رئیس هیات مدیره شرکت آهن و فولاد ارفع ادامه داد: در همین راستا، قیمت دلار در جریان معاملات نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه حتی ممکن است که از این میزان بیشتر شود. تنها در صورتی از این اتفاق جلوگیری می‌شود که شاهد واکنش منطقی و عملی از سوی مسوولان داخلی در مورد اتفاقات اخیر باشیم، در غیر این صورت، عدم واکنش مسوولان و بلاتکلیفی بازار، به صعود قیمت ارز منجر می‌شود.

پوریانی ضمن اشاره به وضعیت محصولات فولادی پس از این حاشیه‌های به وجود آمده، اظهار داشت: اکنون قیمت محصولات فولادی در داخل کشور، از مشابه‌های موجود در سطح بین‌المللی گران‌تر است. البته باید توجه داشت که نرخ این محصولات در آینده نزدیک کاهش می‌یابد، زیرا با وجود مواد اولیه و هزینه‌های حمل و نقل فعلی، شاهد پایین آمدن قیمت محصولات فولادی خواهیم بود.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده