تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۰
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۷۷۹۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هدایت نقدینگی ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومانی به سمت تولید

‌می‌متالز - رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه با اشاره به اینکه نقدینگی کشور به ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: این نقدینگی را باید به سمت تولید هدایت کرد

به گزارش می‌متالز. رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه گفت: نقدینگی کشور ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان (۵ میلیون میلیارد تومان) بوده و باید این نقدینگی را به تولید هدایت کرد.

سیدمسعود میرکاظمی در یک نشست خبری افزود: قرار است با سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد دلاری در صنعت نفت و گاز نقدینگی به خدمت تولید درآید.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه این سرمایه‌گذاری باید افزایش یابد خاطرنشان کرد: این سرمایه‌گذاری در آینده باید به ۸۰ میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامه هفتم باید مسائل را حل کرده و باید اولویت‌ها را بشناسیم که اولین اولویت تمرکز بر برنامه با توجه به شفافیت است.

میرکاظمی با اشاره کاهش زمان آمارگیری گفت: اتصال سامانه‌ها باعث کاهش دوره‌های آماری شده و نیاز به آمارگیری حضوری نیست؛ در سال ۱۴۰۵ موعد آمار سراسری بوده و با ثبت آمار می‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به رشد اقتصادی در سال آینده برسیم باید ظرفیت کشور به تفکیک استان و شهرستان و حتی بخش‌ها گزارش داده شود.

منبع: پایگاه خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

عناوین برگزیده