تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۲۷۸۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گل‌گهر استوار در کنار مردم ایران و استان کرمان

می متالز - شرکت‌های بزرگ کشور در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدامات و فعالیت‌های متعددی را انجام‌ می‌دهند که شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر یکی از این واحدها محسوب می‌شوند. این شرکت علاوه بر موفقیت‌های خود در حوزه تولید و افزایش ارزش افزوده زنجیره فولاد، اقدامات مثبتی را نیز در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود انجام می‌دهد.
گل‌گهر استوار در کنار مردم ایران و استان کرمان

به گزارش می متالز، قصد داریم تا در این گزارش، اقدامات صورت گرفته در راستای مسئولیت‌های اجتماعی توسط شرکت مذکور را بیان کنیم. اقدامات این شرکت در راستای مسوولیت‌های اجتماعی را می‌توان در سه حوزه ایجاد فرصت‌های شغلی، خدمات اجتماعی و پروژه‌های زیرساختی دسته‌بندی کرد.

این شرکت با راه‌اندازی طرح‌های توسعه و همزمان با 2 برابر کردن سطح تولید محصولات طی 4 سال گذشته، مجموع کارکنان پیمانی و اصلی شرکت و شرکت‌های تابعه را از 13 هزار نفر در سال 1393 به 19 هزار نفر افزایش داده است. هرچند انباشت نیروی انسانی در شرکت‌های بزرگ، موضوعی هزینه‌بر بوده و باعث افزایش بهای تمام‌شده می‌شود؛ اما نباید فراموش کرد که معضل بیکاری یکی از بزرگترین مشکلات موجود در کشور به‌شمار می‌رود و شرکت‌های بزرگ کشور می‌توانند با انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، بخشی از بار حل این مشکل را به‌دوش بکشند. طبق آمارهای ارائه شده، تعداد کارکنان اصلی این شرکت نیز طی 4 سال گذشته نزدیک به 3 برابر افزایش یافته‌اند. در طول مدیریت جدید این مجموعه، درصد ایثارگران شاغل در این مجموعه هم با افزایشی 270 درصدی همراه بوده است.

علاوه بر موارد گفته شده، ارتقای سطح کیفی زندگی جامعه بومی یکی دیگر از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به‌شمار می‌رود. از میان طرح‌های حال حاضر شرکت، 12 مورد مربوط به بهبود و توسعه زیرساخت‌ها و همچنین کاهش اثرات زیست‌محیطی فعالیت‌های شرکت می‌شود. از مهم‌ترین طرح‌های شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر مربوط به ایجاد زیرساخت و بهبود کیفیت زندگی، می‌توان به احداثآ مجتمع آب شیرین‌کن بندرعباس، پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان‌های مرکزی کشور، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی یک هزار مگاواتی در سیرجان و احداث بیمارستان فاطمه‌الزهرا گل‌گهر اشاره کرد. از این حیث می‌توان شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر را پیشرو در انجام مسئولیت‌های اجتماعی نامید؛ مقامی که شایسته این مجموعه بوده و روزبه‌روز نیز در حال افزایش و بهسازی است. اجرای پروژه‌های مذکور حدود 834 میلیون یورو و 9 هزار و 217 میلیارد ریال هزینه سرمایه‌گذاری برای این شرکت در بر داشته است.

همچنین شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی استان کرمان و سایر استان‌های کشور، طیف وسیعی از مسوولیت‌های اجتماعی را در قالب پروژه‌های مختلف پیگیری می‌کند. مشارکت در احداث راه‌آهن سیرجان- کرمان، ایجاد شبکه فاضلاب شهری و تأسیس شرکت فاضلاب شهری، مسئولیت معین اقتصاد مقاومتی استان کرمان، تکمیل مجموعه عظیم ورزشی گل‌گهر، اعطای 10 میلیارد ریال به کمیته امام خمینی (ره) برای مشارکت در ساخت 250 واحد مسکونی، پروژه احداث کمربند سبز و درخت‌کاری به میزان 5 هزار هکتار، پروژه جذب گوگرد خروجی واحد گندله‌سازی با تولید 200 هزار تن سولفات آمونیوم، بازسازی عمارت صدرزاده و احداث موزه سنگ گل‌گهر، مشارکت در عمران شهرستان سیرجان، مشارکت حداکثری در

احداث تصفیه‌خانه آب آشامیدنی سیرجان، مشارکت در ساخت مصلی، به‌سازی تنها سینمای سیرجان، به‌سازی مرکز نگهداری معلولان، حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت، حمایت از نخبگان علمی سیرجان، راه‌اندازی مرکز تأمین البسه منطقه گل‌گهر در راستای اشتغال‌زایی زنان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمک 12 میلیارد ریالی به بازماندگان معدن زمستان یورت، کمک 7 میلیارد ریالی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه و مشارکت فعال در جشنواره‌ها، همایش‌ها و مراسم مختلف فرهنگی از جمله اقدامات این شرکت در سالیان اخیر به شمار می‌روند. اقدامات مذکور نه‎تنها با هدف ارتقای سطح رفاهی و زندگی کارکنان این مجموعه، بلکه تمامی هم‌وطنان صورت پذیرفته است.

عناوین برگزیده