تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۷۸۳۵۴
سرویس خبر : اجتماعی
نماینده اسدآباد:

کارخانجات و معادن طبق قانون باید به مسوولیت اجتماعی خود عمل کنند

‌می‌متالز - نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانجات و معادن طبق قانون باید به مسوولیت اجتماعی خود عمل کرده و بخشی از درآمد خود را صرف آبادانی و کار‌های عام المنفعه در منطقه‌ای که مستقر هستند، کنند.

به گزارش می‌متالز، کیومرث سرمدی‌واله اظهار کرد: در سطح کشور معادن و کارخانجات در مناطق مختلف مستقر شده‌اند و از امکانات منطقه استقراریافته استفاده می‌کنند که این قصه در شهرستان اسدآباد هم وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر موضوعی که در رابطه با آن در کلان کشور و منطقه خود ورود پیدا کرده‌ایم، بحث پرداختن معادن و کارخانجات به مسوولیت اجتماعی‌شان بوده که طبق قانون موظف‌اند بخشی از درآمد خود را صرف آبادانی و کار‌های عام المنفعه در منطقه‌ای که مستقر هستند، کنند.

وی با اشاره به اینکه با ورود به این موضوع نخستین حرکت مثبت و ارزنده در شهرستان اسدآباد آغاز شده و کارخانجات و معادن مستقر در منطقه را پای کارآورده‌ایم، ادامه داد: در نخستین اقدام در موضوع عمل به مسوولیت اجتماعی کارخانجات و معادن، در شهرستان اسدآباد بحث جاده بین محمدآباد به جاده اصلی به سمت داشبلاغ که تردد روستای چنار و محمدآباد و تعداد بسیاری دیگر از روستا‌ها از آن جاده انجام می‌شود، کارخانجات و معادن مستقر در منطقه زیرسازی و آسفالت این مسیر را به عنوان مسوولیت اجتماعی خود آغاز کرده‌اند.

سرمدی بیان کرد: هزینه زیرسازی و آسفالت جاده محمدآباد به جاده اصلی به سمت داشبلاغ افزون بر یک میلیارد تومان بوده که کارخانجات و معادن مستقر در منطقه زیرسازی و آسفالت آن را تقبل کرده‌اند و خوشبخانه کار در حال انجام است.

وی همچنین از بهسازی چهار روستای منطقه چهاردولی اسدآباد با مسوولیت اجتماعی کارخانجات و معادن مستقر در منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین رابطه اسامی چهار روستا از روستا‌های منطقه چهاردولی اسدآباد را نیز به کارخانجات و معادن مستقر در شهرستان ارائه داده‌ایم که در رابطه با این روستا‌ها هم این کارخانجات به مسوولیت اجتماعی خود عمل کنند و بهسازی این روستا‌ها را هم تقبل و انجام دهند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان مطرح کرد: بهسازی این چهار روستای واقع در منطقه چهاردولی به اعتباری افزون بر ۱.۵ میلیارد تومان نیاز دارد که هزینه بهسازی را کارخانجات و معادن شهرستان بر حسب مسوولیت اجتماعی خود تقبل کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده